Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Mistrives så grusomt på jobben... Greia er at jeg jobber i firmaet til samboeren min og familien hans. Alt var helt fint, fram til svigermor plutselig fant ut at hun ikke likte meg lenger. Hun snakker ikke til meg lenger, bare hvis det er noe hun er misfornøyd med, og syns hun trenger å klage på. Ellers får jeg høre det gjennom samboeren min, som blir benytta som mellommann. Dette har endt opp i at jeg gruer meg skikkelig til å gå på jobb hver dag, og har konstant vondt i magen når jeg er der. Har aldri sagt nei til å jobbe ekstra hvis andre er syke, og har stått på ellers siden det faktisk er svigerfamilien min. Søker andre jobber nesten hver dag, men har uheldigvis ikke fått noe nytt enda. Lurer sånn på hva jeg skal gjøre.. Føles nesten rett ut å slutte der jeg er, å gå på dagpenger til jeg får noe nytt. men har egentlig ikke råd til det heller. Samboeren min sier at det bare er å bite tenna sammen å gjøre den jobben jeg skal, å ikke la ting gå sånn innpå meg.. men det går bare ikke lenger... Føles bare skikkelig urettferdig å vondt ut hele greia:s noen med gode råd? *trist*
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Jeg ville tatt en alvorsprat med svigermor og evt. andre ansvarlige i bedrifta. Selv om det er familie så skal det jobbes for et godt arbeidsmiljø for alle.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Har prøvd å snakke med henne, å det endte opp i at jeg gikk ned 50% i stilling.. Er en skikkelig vanskelig situasjon dette! Svigerfar som er den egentlige sjefen, er så underkua av henne, at han ikke har noe å si om saken han heller... Samboeren min søker også andre jobber nå, er dritlei av å måtte tåle all dritten. Er så vondt å se når hun står der å ler å snakker med andre ansatte, og med en gang jeg kommer inn blir det helt stille...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Hvis samboern din syntes du bare skal bite tennene sammen å gjøre den jobben du skal syntes jeg han øyeblikkelig skal slutte å videre formiddle mellom deg og svigermor. Har hun et problem får hun komme til deg. Neste gang han kommer med slikt tull, henger du deg på telefonen til svigermor med en gang og spørr hva hun mener med å holde på sånn. Syntes du virker deprimert over jobb situasjonen, som er uholdbar. Jeg foreslår en tur til fastlegen for å få sykemelding,
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Tør ikke sykemelde meg,da det er en liten bedrift og det betyr at min samboer må jobbe enda mer.. han jobber i gjennomsnitt 15 timer i døgnet fra før. Svigermonster sier feks at jeg skal begynne på jobb kl 07, og når kl er 06 ringer samboer å lurer på om jeg har forsovet meg, siden jeg allerede skulle vært på jobb... å da er hun selvfølgelig dritsur og går rundt å surmuler hele dagen, men uten å si et ord til meg.. ikke engang et lite *hei* når jeg kommer. Er så uholdbart dette, kjenner at det går utover psyken min, men vet ikke hva jeg skal gjøre med det heller.. Tør rett å slett ikke si imot henne flere ganger, da hun allerede har omgjort arven min samboer skulle fått (hus) til hans bror, på det nivået er det altså. Skal sies at de er serbiske katolikker, men min samboer er født her i landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå