sebastian08 thea05 Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 har ei datter på 4,5 år som tisser på seg hele dagen virker som hun ikke gidder gå på do hun er helt tørr på natten det har hun vert i snart 2 år hun kommer hviskende bort til meg (mamma jeg har tist på meg) jeg blir rasende og frustrert for jeg vet hun kan hvis hun vill hun har hatt masse gode perioder der hun ikke tisser på seg i d hele tatt HVA GJØR JEG ??????????????? ' hilsen frustrert mamma
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Ville først undersøkt om hun kan ha UVI. deretter, om du er sikker på om hun bare gjør dette fordi hun ikke gidder, så hadde jeg latt henne ordne opp selv. Altså at hun må ta av seg alt det våte, tørke opp dammen etter seg selv, dusje bena sine osv selv (med bitte litt hjelp) og kle på seg selv nye klær igjen. Hver eneste gang. Dette tar tid, og er kjedelig, så da vil hun antagelig slutte fort med det, kjappere å bare gå på do likevel ;-) Men, du skal være veldig sikker på at det ikke er noen grunn til at hun tisser seg ut utover latskap før du gjør dette.
sebastian08 thea05 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2009 hva er uvi ?? hun tisser ikke seg helt våt kommer somregel bare i trusa
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Urinveisinfeksjon. Det er ofte lettere at de skvetter litt om de har dette, så kan være veldig lurt å få tatt en urinprøve og undersøkt hos legen før du innfører noen tiltak. Ellers har du jo masse ulike belønningssystemer også du kan bruke, men jeg har litt tro på å gjøre den negative atferden slitsom og kjedelig kan være veldig greit også. En 4,5 åring skulle ikke trenge belønning for å holde seg tørr når hun har vært det før, hun burde da kanskje heller lære seg at det er utrolig kjedelig å ikke holde seg tørr fordi hun ikke gidder. Skal jo ikke være straff heller, men en logisk konsekvens (er du våt, må du stoppe leken og ornde opp, det er kjipt...)
sebastian08 thea05 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2009 sko sett litt bedre etter selvfølgelig er det urinveisinfeksjon d står hehe
sebastian08 thea05 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2009 belønning nytter ikke men skal prøve d du har skreve nå har foresten ringt legen og fått time 18 august så får vi se etter d syns det er utrolig trist for d går utover vennskapet våres jeg blir så frustrert og sint att jeg ikke vill gjøre noe kjekt med henne når andre barn får sin egen brus så kan ikke hun få d for jeg vet hun bare tisser på seg då når de andre får ett glass saft osv får hun pittelitt i glasset hun ser dette og lurer på hvorfor hun ikke får like mye som de andre da forklarer jeg henne dette hvorfor men går hvis rett ut så nå skal jeg følge tipset ditt frem til legen neste måned så får vi se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå