trilletralle79 Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Hva mener dere er best; å være med mor og far overalt eller å være hjemme i egen bolig med barnevakt?
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Kommer jo heeeeeelt an på hva det gjelder! ;-) På fest med alkohol - hjemme med barnevakt På badeferie i sydlige strøk - med foreldrene På føden - med barnevakt På besøk til venner for å spise litt, spesielt om vennene også har barn - med foreldrene På konsert - med barnevakt Ute på resturant klokken 19+ om kvlden om barna er under 5-6 år - med barnevakt Ute på restaurant før klokken 19 - med foreldrene Altså poenget er at man må jo bare bruke skjønn og se an barnets alder, hva en skal, om man har flere barn, hva de man evt skal noe sammen med vil tenke osv. Jeg hadde f.eks blitt ganske muggen om jeg inviterte til grillfest på kvelden og hadde ordnet barnevakt for våres barn, og så dukket det opp noen med en 1 åring på slep...
Lavendel*06*10* Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Spørs hvor gammel h*n er , og hva som menes med OVERALT
trilletralle79 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2009 Jeg spør fordi noen jeg kjenner kun har med baby (under 1 år) på besøk til familie. Ellers brukes det barnevakt hvis de skal ut av huset. Det er ca hver dag at besteforeldre eller tante og onkel må passe babyen. Spørsmålet er da om babyen har det bedre i egen bolig hvor det er rolig og i omgivelser det er vant til uten mor og far, eller har babyen det bedre sammen med mor og far i uvante omgivelser og kanskje mer stressende miljø. ( Det være seg matvarehandel, shoppingturer, besøk til venner uten barn, alt som gjør at en må ut av huset..)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 høres merkelig ut, spør du meg..er jo helt naturlig å ta med babyen på dagligdagse ting..hva når barnet begynner ibhg, kommer jo til å bli helt sjokkert, stakkar;-/
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Sier meg enig med Alva her, det kommer jo helt ann på. Men vi har bevisst tatt de mye med oss rundt fra de var babyer, for å bli vant til det. Handleturer, ærend og shopping er en selvfølge at de er med på, hvis det ikke er den ene dagen i året mannen sier jeg bare kan gå å kose meg alene og shoppe. Overdriver litt da, men.... Vi har de med på besøk ett par ganger i uka på kvelden, og legger dem ofte der vi er på besøk, og det går kjempefint det. Det som er fryktelig irriterende er når barn er med som ikke slår seg til ro borte, og man har avtalt en voksenkveld. Vi hadde bedt et par på god middag. Barna spiste og ble lagt, og jeg ga beskjed om at middagen var ferdig en halv time etter legging for å gi dem tid til å legge barnet sitt. Det varte og rakk, og enden på visa var at vi måtte vente 20 min ekstra, biffen var tørr, saus og tilbehør var kaldt, og vi spiste middag fire voksne + en overtrøtt mini som fikk spise og grise som den ville. De kunne heller hatt barnevakt, eller gitt beskjed om at de ikke klarte å gjennomføre fin middag, så vi kunne tatt en pizza :-(
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Vi er blandt de som har med datteren vår overalt, bortsett fra om vi skal gjøre ting som er klare "voksen-ting"(dere skjønner sikkert, fest, konsert osv...). Vi gjør det fordi vi synes det er koselig å ha henne med pluss at hun er utrolig sosial og glad i mennesker. Men sånn er det jo ikke alle barn som er. Jeg synes man bør se ann barnet, spesielt når de er babyer. Man merker fort om de har det bedre hjemme. Kanskje de du kjenner har et barn som blir urolig/redd når det ikke er hjemme, da må man jo ta dette gradvis. Om de har barnevakt fordi det er styr å ha med seg barn er det noe annet, da er det bare latskap, Jeg synes lenge det var en del ekstra-jobb å dra med seg barn med alt utstyr hver gang jeg skulle ut, men nå er det en del av hverdagen vår og kjempekoselig etter min mening:)
Johan Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 Klart barna er forskjellig, men jeg tror også at barn blir mer sosiale av å være med en del rundt. Enkelte skjermer barna for mye også, og de blir sjenerte og redde av det... Jeg tror bare man må se an situasjonen, og tilpasse seg barna. Vi varierer mye om vi har med junior ut, eller har barnevakt. Det er jo godt å komme seg ut litt uten barn og, men arti å ha dem med dersom det er mulig å gjennomføre. Samtidig er de jo små mennesker, og lunefulle, og dermed ikke alltid godt å vite om de roer seg borte akkurat den aktuelle dagen...
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 28. juli 2009 #9 Skrevet 28. juli 2009 Vi har svært lite nettverk og de vi har er uegnet som passere. Vår datter har vært med på ALT. Fylletull er vi for gamle til , og når en først har tatt seg en fest har far eller jeg vært hjemme med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå