Gå til innhold

Symptomer


frøkenmilla

Anbefalte innlegg

Skal ha min første i april og lurer på hva slags symptomer som er vanlig? Det stikker litt i brystene og det stikker litt i magen, men ellers ikke noe uvanlig. Noen andre som har fått noen merkbare symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ha min andre i april :) Stikkinger/murring i magen og sykt lett-rørt for tida, fyrer meg opp over ingenting og gråter over ingenting...ellers er det ikke noe særlig til symptomer. Synes det er litt rart at brystene mine ikke har verken blirr ømme eller større, men satser på at det kommer og at alt er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det slik med din første også? Tårene kommer lett her også, enda det ikke er typisk for meg å bli rørt av film f.eks. Blir veldig overrasket selv, men har vel 9 mnd forran meg med overraskelser. Når sånn ca blir brystene vonde? Hører flere som synes det til og med er vondt å dusje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner veldig lite jeg også. Det eneste må være at jeg er litt ekstra trett på ettermiddag/kveld + litt uggen innimellom. Jeg kjenner ingenting i brystene og det gjorde jeg heller ikke sist gang. Dette er 2. svangerskap, har en nydelig gutt på 1 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt på 1 år? Og du er gravid igjen allerede. Det var tøft gjort. Ser vel for meg at jeg ikke tørr to fødsler nære hverandre.. Gruer meg maks til den delen.. Har heldigvis nesten 8 mnd på å forberede meg på den biten. Det er jo den grande finalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

jeg er i 5.uke jeg også, og gleder meg over de små tegnene fra kroppen. Brystene er utrolig ømme, og kjenner stadig en tyngde nederst på høyre side. Ellers tøyer og bøyer livmoren der inne, klar til den lille passasjerens ni måneder lange opphold. Dette er min første, men etterlengtede graviditet, så det er mange spørsmål som melder seg. Jeg lurer veldig på hvordan dere som har, opplever dette? Min mann er opprømt og meget tankefull, vi tar oss stadig i å google og lese mye. Vi trodde at graviditet ville gjøre verden til et vidunderlig sted, i stedet er vi tatt på sengen av bekymringer om å miste lille Trille der inne. Har dere det sånn?

 

Gode tanker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er dette min første også, så jeg har ingen erfaringer. MEN hodet mitt står konstant på spinn.. Alle ting jeg tror jeg må vite om, være klar til osv. Tenker at det er bra jeg har 9 mnd på å forberede meg. Kan veldig lite om barnesykdommer, spedbarn generelt, hva man skal spise, hva man ikke skal spise, om jeg kan trene som vanlig og listen er lang. Også kommer det til utstyr til babyen... Blir litt stressa, men har roet meg til å ta for meg en ting av gangen. Først, hvordan har jeg det og er det vanlig å ha det sånn. Alle symptomer som jeg trodde jeg skulle få, som ikke er der. Blir jo redd for at man skal miste krabaten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på noen av innleggene over... ikke i rett rekkefølge

 

Jeg synes personlig ikke det er så tett med 1 mnd og 9-10 mnd mellom barna. Har alltid ønsket å ha ca 2 år mellom de, så tiden får vise hvor slitsomt det blir :) Blir spennende!

 

Er naturlig å bekymre seg fra første dags graviditet. Sånn var det med førstemann og sånn blir det vel denne gangen også. Blir ikke bedre når de er født heller merkelig nok ;)

 

Må si jeg gleder meg til å få litt flere symptomer sånn jeg virkelig føler at jeg er gravid. Tok tidlig ul i uke 12 sist for å få bekreftet for meg selv at det faktisk var en baby der inne. Hadde nesten ingen tegn på graviditet. Kommer til å gjøre det denne gangen også om jeg begynner å stresse. Hva med dere andre?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er vel 4+4 idag og dette er min første graviditet. Er utrolig glad, har venta lenge på dette, heldigvis satt spira på første forsøk:) Jeg følte på meg at jeg var gravid, men tok en test og den var negativ. Tok en til et par dager før IKM og da var testen positiv, så jeg hadde rett:) Fikk murringer og stikk i magen ganske tidlig og merker at jeg er veldig trøtt og sliten. Har såvidt vært litt kvalm og hatt vondt i hodet, i tillegg kommer det ganske mye utflod. Men føler ikke at jeg har fått så mange symptomer, har ikke merka noe på brystene enda ihvertfall.

 

Nå går jeg og er livredd for å miste, tror ikke jeg klarer å tro på at jeg er gravid før første besøk hos legen. Deretter må jeg få se den lille på UL før jeg kan begynne å planlegge ordentlig. Tenker at ettersom vi klarte det på første forsøk er det sikkert noe som skjer senere. Burde ikke tenke slik, jeg er jo veldig glad, men klarer ikke å la være... Ser det er flere med samme tanker som meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

June, hvor tidlig kan man få ul? Skjønner veldig godt at du tok ul tidlig. Kommer helt sikkert jeg til å gjøre også. Så ikke for meg så mange bekymringer på forhånd, men det ble det gitt..

 

Vet det er ett fy-fy-tema, men klarer ikke unngå å tenke på at man legger på seg så utrolig mye. Noen tips til hva slags mat man bør spise for å få i seg nok riktig mat? Jeg er vant til å spise sunt, men kanskje ikke helt riktig bestandig. Vil jo det beste for lille i magen også. Han/hun som vil bety mest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+5 og dette er mitt 2 svangerskap...

 

hsuker sist at kvalmen kom for fullt i uke 5/6...

 

Nå har jeg følgende sympt:

-lett rørt

-halsbrann

-stikking i puppene, og de har gått opp 1 str.

-stikkinger i siden, men ikke like mye som for 1 uke siden...

 

skal prøve å få en ul til gynekologen min for å sjekke at alt er okay... og i forh til vår tidligere historie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkenmilla, godt å høre at vi har det på nogenlunde samme måte. Mitt fokus er dog mer nå, dette skjøre første trimester. I dag har jeg ekstra vondt i høyre side, mindre ømme bryster og litt rosa utflod (dere får unnskylde direktheten), og ble beordret i seng av min mor. Lillesøster hadde tilfeldigvis fri, så hun er her og passer på meg. Snille lille! :)

 

Jeg legger merke til at flere her inne skriver "jeg", har ikke barnet en far/medmor? Man er jo ofte to, man har nettverk og barnet har kanskje besteforeldre. Det er mye kunnskap der ute vi kan benytte oss av. Kanskje er du, frøkenmilla, kommet lenger i svangerskapet enn det jeg har, men jeg tenker at det er så mange milepæler før vi skal tenke på barnesykdommer. Dessuten føler jeg at venninner, kolleger, naboer, ja alle som får vite at jeg er gravid, uoppfordret kommer med råd og historier om sine egne graviditeter.

 

Det skal nok gå bra med oss. I dag er jeg nok litt ekstra optimistisk, da jeg nekter å tenke på at det finnes et alternativ.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5 uker på vei, og dette er mitt andre barn. Har en gutt på 13 mnd fra før, og er overlykkelig over at vi får to barn tett (dersom alt går bra selvsagt, men det antar vi :)) Har ikke så mange sympomer enda; i første svangerskap var jeg endel kvalm, og det startet da i uke 5 og 7, og gikk over som en lysbryter som ble slukket da jeg var 12 uker på vei. Jeg er litt svimmel, det er det eneste.

 

Koselig å følge dere alle sammen, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nevnt tidligere, så er det imponerende av dere å skulle få to så nærme hverandre. Men det er vel mest fordi jeg har litt angst til den fødselsdelen.

Er det noen som er sliten forresten? Jeg har ikke gjort noe unormalt mye i det siste, men siste to dagene har jeg vært helt utslitt. Er det vanlig? Sånn helt plutselig.

 

 

 

FrøkenMilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

melder meg litt forsiktig på her jeg, tør ikke helt å komme for fullt før jeg har tatt en ny test imorgen (har tatt 4 positive tester da, men kan jo aldri være for sikker, hehe)

 

Dette er mitt andre svangerskap, har ei nydelig jente som fylte 8 mnd idag:) Kan ikke si jeg har så mye symptomer enda, annet enn at jeg har litt mensen murringer, det stikker i livmora, puppene er litt ømme og jeg er kveldstrøtt:) Husker det var sånn sist også, men da var jeg mye mer obs på symptomer og bekymra hvis de forsvant/mangla osv...

 

Det med symptomer varierer visst veldig fra person til person da, husker blant annet at alle symptomene mine forsvant over natta sånn rundt uke 7, ble en smule hysterisk da må jeg si:) Ikke hadde jeg alle symptomene som alle de andre snakka om heller, det er visst veldig individuelt, man er ikke noe mer eller mindre gravid av den grunn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine syptomer(er gravid for første gang)

- luft i magen! :P

- Ømme pupper

- Kvalme i forbindelse med måltider

- Blir fort trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er gravid for første gang og er nå i uke 4+6. Termin: 04.04.2010.

Allerede første uke fikk jeg symptomer som stikking og murring nede i magen. Jeg skønte da at jeg var gravid men turte ikke helt å stole på kroppen før jeg tok en graviditetstest sist uke. Den var positiv:)

Litt etter litt kom stadig flere symptomer.

- Oppblåst mage

- Veldig vonde pupper, noen ganger stikker det, ellers er de bare øm hele tiden.

- kvalm, ikke bare tidlig på dagen men nesten hele tiden, også særlig om kvelden

- fortsatt stikker det og murrer det nede i magen

- svetter, fryser, svetter...

- litt svimmel av og til

- veldig sliten, vil sove ofte

Så nå håper jeg at min lille spire holder seg skikkelig fast. Allerede bestilt UL for uke 12! Det skal bli så spennende....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Konstant trett og slapp

- Oppblåst

- Luft i magen

- Blitt god venn med det lille rommet, siden jeg stadig er der for å tisse

- Alt skjer brått: Bråvåkner, bråsint, bråsulten, bråblid igjen

- Enorme pupper, ser en anelse vulgær ut

- Vann i kroppen?

- Tøying og bøying i mage - mye om kveldene

- Kjenner små´n lager seg plass langt der nede på høyre side

 

*kommer ikke på flere symptomer*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange her det er tidlig å få barn som det er neste to år mellom? Jeg har alltid tenkt at ett år mellom er tett, og at to er "normalt", men det er kanskje tett det også? Uansett er vi overlykkelige, og har prøvd å få det til i noen mnd, så at det har klaffet nå er helt perfekt. Har fortsatt ikke de store symptomene, men merker at jeg er mer sliten enn vanlig. Er vanskelig å sammenligne med første svangerskapet siden jeg ikke hadde en meget aktiv ettåring da :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da eksploderte kvalmen.. Da har jeg fått kjenne hvor kraftig den kvalmen kan være. Måtte gå hjem fra jobb i går. Ble sengeliggende resten av dagen. Visste ikke at det gikk an å bli såååå kvalm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg venter 4.mann. Hadde 1,5 år mellom de to første, og 3.mann 2,5 år etter det. (dvs 3 på 4 år) Det er mulig jeg har fortrengt det "travleste", men det har vært mest positivt syns jeg!! - og nå har ungene det veldig kjekt sammen! ....... spørs om attpåklatten noen gang får innpass i gjengen?!?! :)

 

Nå er jeg ny-gravid (tok testen for en uke siden). Har ømme bryst, er veldig trøtt og kjenner "strekk" i magen når jeg reiser meg o.l. Hadde en spontanabort i vår, så jeg kjenner at skuldrene er rimelig høyt oppe nå... skulle gjerne fått en "bekreftelse" på at alt er i orden... veksler mellom frykt og glede... når jeg tenker meg om, hadde jeg det sånn med nr 2 også, (uten å ha mistet først), så det er kanskje noe som henger på hormon-karusellen?!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Heg er sååå glad for å være med i denne klubben :)

 

Jeg er 5+3, har termin 4.april :) Dette er vår første og vi er kjempeglad og spent. Mine symptomer er/ har vært : Uteblitt mens, luft i magen , hard mage, hodepine, svimmel, trøtt og voldsomme stikkinger på høyre side i livmor.

 

Hadde en SA for noen måneder siden, så håper alt går bra denne gangen !

 

Gratulerer til alle aprilmødre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...