Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Hun farget håret til sin 4 år gamle sønn pga at han har rødt hår og hun syns det er så stygt ..Hvordan beskjed er det og sende til sin sønn ??? Jeg blir så sint og jeg syns så synd på sønnen hennes som har en sånn mor .. Hun sier rett ut til sønnen sin at hun syns han er stygg . Mitt hjerte blør for denne lille gutten
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 JEG ville karakterisert det som mishandling av barn..Psykisk mishandling kan være verre en fykisk,- og sette dypere spor enn fysisk...Det er ikke synlig for omverdenen og bryter ned et menneske fra starten av.. Fysisk smerte derimot,- er liksom mer konkret og "forståelig",- og ofte knyttet til sinne.....Barn har lettere for å komme over fysisk mishandling enn den psykiske..Som regel kommer psykisk mishandling SAMMEN med fysisk,- men ikke nødvendigvis..FØr i tiden var jo fysisk avstaffelser mer vanlig,- men man "terroriserte" ikke ungene forde....Og de fleste kom seg derfor gjennom barndommen helt greit, tross ris, smekk og "juling" fra foreldre... Men når foreldre truer, snakker nedlatende og stygt om barna, så setter det DYPE spor..... Selv om de ikke skades eller lider noe FYSISK nød. Nå kan vel hårfarging i seg selv være smertefullt (og farlig) for et lite barn da,- men vil tro å høre at man er stygg er mye verre... JEG ville snakket med mora først,- og sagt hvor forferdelig det var,- og at å synes egne barn er STYGG er sykt og hun bør vurdere å sende bort ungen for en peridoe mens hun skaffer seg hjelp.....At du bør Kontakt BV vil jeg si også, selv om jeg vil bli tatt som hysterisk..Et farget hår lar seg ikke "gjemme bort" om BV skulle finn på å ville sjekke (hvis det er permanent farge) og om gutten plutselig er "snauklipt" så vil vel det si sitt??? At noen kan finne på å TENKE på å si til eget barn at du er sum, du ers tygg, du er feit, du er rar.....Det i seg selv er nok til at jeg mener man ikke bør ha barn..Sånt skal man ikke si til barn,ikke på "gøy" en gang.....Er man istand til det så er man syk, meget syk..Og hva er da det neste man kan finne på og si og gjøre..Ikke bare mot EGET barn,-men andre barn.....
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 dette klarer jeg ikke helt å tro på... Da er hun ingen mor!!!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Denne personen høres ikke helt frisk ut spør du meg. Hun bør får servert i klartekst at dette er ikke normal oppførsel, dett er er direkte mishandling av gutten. Er hun psykisk syk?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #8 Skrevet 27. juli 2009 Du tar vel den nødvendige telefonen her, HI?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 Takk for svar alle sammen . Tror moren er i bv søkelys ,men tror ikke bv reagerer så mye på at hun har farget håret hans . HI
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #10 Skrevet 30. juli 2009 NEI, IKKE AT HUN FARGER DET, MEN AT HUN SIER TIL GUTTEN AT HÅRFARGEN HANS ER STYGG. Det har barnevernet interesse av, ja! caps. sorry
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #11 Skrevet 30. juli 2009 vi har rødt hår i familien, og vi synes det er kjempekult - og fint barn med rødt hår har bestandig vært spesielle i mine øyne, så blir litt lei meg på vegne av barnet :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå