Gå til innhold

Dere som har kjent spark...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 14(+6) og er sikker på at jeg kjente spark her en dag. Har født før, så vet hvordan det kjennes ut. Men det er et par dager siden, og etter dette har jeg ikke kjent noen ting :( Kjente dere andre noe hver dag etter de første sparkene, eller varierer det litt nå helt i begynnelsen? Kan ikke huske hvordan det var sist gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjente d tidlig å e førstegangs.14/15 uka. men vart ikke kvar dag før i uke 19. no 21 uke. men d variere mye kor aktiv den lille gutten min e.....

Skrevet

Jeg er snart i uke 21, og kjente spark for første gang på lørdag. Pappaen kjente i går. I dag har hun vært superaktiv og sparket mye, men jeg kommer ikke til å bli bekymret hvis jeg ikke kjenner noe hver dag; for det er jo ikke enda man må kjenne noe hver dag. Tror du kan slappe helt av og ta det som det kommer når du er så kort på vei :-) Er jo ikke før lengre ut i svangerskapet man skal kjenne hver dag. Kommer jo an på hvordan babyen ligger osv.

Skrevet

Kjente noen bittesmå spark på lørdag, da var jeg 14+5. Kjente det flere ganger den dagen, og søndagen også. Ikke i går, og såvidt i dag. Er andregangs. Er helt snålt å tenke på at det er et levende vesen der inne som sparker. :) Men veldig fint å få bekreftet at det faktisk er det da.

Skrevet

Jeg kjente liv første gang i uke 15 og har siden kjent liv-hver dag! Noe som tydeligvis( utifra hva jeg har lest her inne) ikke er venlig. Jeg er andregangs og ble utrolig overrassket over å kjenne liv så tidlig. Kjente nemlig ikke liv før i uke 20-21 med forrige mann. Er 25+3 nå og må ærlig innrømme at jeg har merket at h*n har vokst veldig og blitt sterkere og sterkere etterhvert som ukene går! Helt villt egentlig.

Leste her inne for noen uker siden at den lille ikke var sterk nok til at magen rørte på seg når det var litt aktivitet der inne. Men det klarte min lille. Husker ikke hvilken uke det gjaldt,men her rørte det godt på seg. Jeg er visst heldig sånn sett. Men det sier igjen at ingen svangerskap er like! Godt du uansett har kjent liv da..det er en ubeskrivelig deilig følelse. Det kan nok alle her inne skrive under på!? :)

Skrevet

Du kan nok bare slappe av, for det vil nok gå enda litt tid før du kommer til å merke spark hver dag. Selv kjente jeg ikke spark før i går 21+6, dog har jeg kjent liv i form av kiling hver dag siden 16+4. Dette er svært individuelt. Synes du skal heller ta tiden til hjelp og bli kjent med ditt barn og dets sparke-mønsker... så kan du heller bli bekymret om du synes at babyen fraviker fra sitt eget sparkemønster :)

 

lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg er i slutten av uke 18 nå og har enda ikke kjent noen ting som helst.

Er gravid for første gang og er skikkelig utolmodig!! Veldig nyskjerrig på hvordan det er, også tror jeg det er litt ekstra koslig når man faktisk merker at det lever noe inni der:)

Skrevet

Det er helt klart helt fantastisk å kjenne spark og liv! Det er det aller beste med graviditeten, og det som gjør all kvalmen og all slitenheten og bekkenvondtene verdt det, før de kommer ut da selvsagt. :)

 

Jeg er andregangs og kjente liv veldig tidlig, men sjeldent. Kjente ca. 1-2 ganger i uka.. Nå er jeg 14+5 ( ifølge tidlig ul. er jeg en uke lenger på vei, men teller på min måte frem til ordinær ul :)), og kjenner litt lett kiling ca. 3 gg i uka på kvelden. Så det kommer seg og blir mer og mer og sterkere og sterkere.. Gleder meg til de første dultene synes på utsiden. :))

Skrevet

Med førstemann kjente jeg spark i uke 15.. denne gangen i den 13.uken :-) Men ikke hver dag da.. bare innimellom... gikk fint ann å kjenne men var ikke veldig sterkt selvfølgelig... mer som en fiskehale..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...