Gå til innhold

Hvordan bli kvitt flass??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns håret mitt er så tørt og flasser...buuuu:(

Har kjøpt den der....wash'n go....funker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du virkelig har ekte FLASS må du ha medisinsk vare, shampooen "Selukos" som er apotekvare (reseptfritt).

Har du derimot tørr hodebunn (høres en god del mer trolig ut, siden du sier at du synes håret er tørt.....) kan noen shampooer virke, jeg kjenner ikke konkret Wash and go. Men langt mer virkningsfullt er som regel å massere hodet med noen skjeer olivenolje, la det sitte i natten over (bruk et putetrekk du IKKE er redd for....), gre håret med en lusekam og gi det en god vask UTEN shampoo. Så gjentar du ukentlig til problemet er borte.

Skrevet

er wash'n'go fra matbutikken?

i så fall ville jeg ikke ha brukt den!

Skrevet

Gå til frisøren og få en skikkelig diagnose, ta en hodebunnskur og kjøp skikkelige produkter. Butikkprodukter er såpass skadelige for håret at det er bedre for hår og hodebunn å bruke grønnsåpe.

Skrevet

Enda bedre enn selukos er fungoral. Den virker fort og garantert.

Skrevet

Jeg er anonym over. Man skal ikke bruke shampo mot flass med mindre man vet helt sikkert det er flass! Flass er nemlig en sopp, og det er denne soppen som shampoen tar livet av. Om man bruker flasshampo uten å ha flass (gjerne f.eks fungoral) kan man fort bli immun mot virkestoffet og det kan ha motsatt effekt.

Skrevet

I følge min lege var selukos langt å foretrekke framfor selukos om man i tillegg hadde tørt hår. Noen begrunnelse, utover at den var absolutt å foretrekke på lang sikt, selv om fungoral gav hurtigere resultater, fikk jeg ikke.

Skrevet

Head and shoulders funker ivæertfall ikke, eneste som funker på meg er fungoral som kjøpes på apoteket.

Skrevet

Hva med Sebamed..den funker på meg.

Skrevet

Jeg får ofte flass av butikksjampoer, og da pleier jeg å skylde håret med vann i en uke.. Pleier å gå vekk da.. Kun vann, ikke såpe.. Det hjelper her, men skal allikavel bytte fra butikkshampoo til en mer ordentlig fra frisør som passer mitt hår og hodebunn

Skrevet

Takk alle for svar:) Da skal jeg gå til frisøren min, og så får jeg se hva hun finner ut:)

Skrevet

Butikkshampoo er strengt tatt billig, lite konsentrert og rett og slett skvip hvis man har litt trøbbel med hår eller hodebunn. Shampoo hos frisør koster gjerne mye mer, men samtidig er den mer konsentrert og du trenger ikke bruke like mye som du må med butikkshampoo. Økonomisk over tid er stortsett det samme, men du får det som passer ditt hår og din hodebunn. Merket jeg bruker er Red Ken, koster mest, varer lengst og gir et bra resultat.

Mann 26,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...