Gå til innhold

Hjelp til fargevalg, male leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest colorina
Skrevet

Jeg skal male leiligheten og har bestemt meg for hvitt, men ønsker ikke kritthvitt, men et eller annet ala eggeskallhvitt. Lat som jeg er vil gjerne bruke samme farge på tak og vegger, for jeg blir alene om jobben og har begrenset med barnevakt.

Noen som har noen navn på lyyyyyyyyse hvitfager som kan de kan anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi malte nylig leiligheten i Antikk hvitt, denne forandrer litt farge om kvelden, da blir den litt lyse lyse brun eller grå aktig. Sier malere, har ikke lagt merke til det enda.

Ville egentlig ha mocca farge, slik lyse brunt, vanskelig å forklare. Jeg sa i fra forseint til malerne, de hadde allerede kjøpt maling.

Skrevet

Eggehvit er navnet på en farge.

Den samme fargen tror jeg også heter lys toscana.

Dette er samme farge som de bruker på ferdigmalte lister hos byggvaren.

Gjest colorina
Skrevet

Takk for ideer!

Noen her som har prøvd eller sett fargen chi på veggen?

Skrevet

Jeg har chi i stuen og angrer veldig. MEN det er fordi alle dører, vinduer, tak og lister er eggehvite. Veggene ser derfor blåhvite ut mens alt det andre ser gult ut. Ikke en bra kombinasjon med andre ord. Jeg skal male stuen når jeg får litt overskudd og ikke minst klarer å finne ut hvilken farege jeg skal velge.

By the way er lys toscana og eggehvit IKKE samme farge. Lys toscana er min favorittfarge, men den egner seg ikke på f.eks tak.

Skrevet

Eggehvitt er en varm, litt kremaktig farge. Den er lys og ren og fin.

Mange mocca/lattefarger kan se skitne ut, syns jeg.

Gjest colorina
Skrevet

Noen som vet om det er tilbud på maling noe sted i Oslo-området denne uka?

Og ville dere valgt samme nyanse på karmer som på vegg eller er det dumt?

Gjest colorina
Skrevet

Hva med bomull? Har noen sett den live?

Skrevet

Vi har også lys antikk, veldig fin :) Har også eggehvit noen steder, den virker kaldere og renere. Chi er veldig hvit, kan bli blåhvit sammen med varmere hvirfarger, bomull er noe i samme sjangeren mener jeg å huske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...