Gå til innhold

Morkake foran livmor og sparking


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei- Jeg er 18+6, og fikk vite på UL at morkaka ligger fora livmora. Er det sånn at man kjenner liv senere da? Det kjennes ut som om det romsteres rundt inni der i blandt,mange rare følelser, men ingen "klare tydelige spark". Noen erfaringer? Er det slik at morkaka dekker hele feltet foran livmoren? Gleder meg jo sånn til å kjenne noe klart og tydelig og synes jeg venter og venter....

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også morkaka foran på livmora. Kjente spark tidlig allikevel, men det kjennes ikke like godt for andre, utenpå. Pappan og søsken har derfro kjent spark senere enn de ellers ville ha gjort, mens jeg har kjent sparkene tidlig.

 

Hvis du er førstegangs, kjenner du helt sikkert tydelige spark innen en uke eller to.

Skrevet

jeg har også morkaka foran, og både jeg og kjæresten kjente (ganske) tidlig. UL-legen min sa at det ikke nødvendigvis hadde så mye å si hvor morkaka er plassert i forhold til hvor tidlig man kjenner spark, men jeg vet også at mange sier det motsatte. tror bare det er veldig individuelt...

Skrevet

Jeg har morkaka foran og begynte å kjenne skikkelige spark i slutten av uke 20 begynnelsen av uke 21. Og da litt på sidene av magen. Kjennes ut som han må treffe "rett" for at jeg skal kjenne det. Kjente det forresten utpå magen også da. Men har kjent sporadisk noe jeg tror har vært liv siden uke 16-17. Men da sjelden og difust. Men nå er jeg sikker. Er 22 + 2 i dag. Men det er fremdeles ikke daglig....

Skrevet

Har framliggende morkake. I begynnelsen av svangerskapet dekte den

litt over åpningen men etterhvert som magen/livmoren vokser

strekkes morkaken oppover som regel.

Er i uke 34 no og kjente de første sparkene utpå magen rundt uke20-21,

men var da kun på sidene jeg kjente spark, før det kjente jeg en

del "bobler" =)

No er det full aktivitet døgnet rundt, og kjenner det

godt over hele magen da det begynner å bli litt trangt

for lilleknøttet=)

 

 

Skrevet

Fremliggende morkake er noe annet, altså! Fremliggende er det samme som forliggende.

 

Jeg tror HI snakket om farnliggende, dvs forman på magen, ikke dekkende foran åpningen. Lett å blande disse begrepene.

Skrevet

Merkelig da at jordmor ga meg den beskjeden.

Hun burde vell vite bedre el??...

Og den dekker ikke over åpningen no som

morkaken/magen har vokst, nå ligger den

frampå magen. Men DEN låg litt over heelt i begynnlsen

av svangerskapet..

Skrevet

Nei, det er vel ikke så rart. For det stemmer at forliggende morkake ofte kan flytte seg. Men denne gangen var det altså snakk om foranliggende morkake. Og det har jo forsåvidt din morkake blitt - foranliggende, altså.

 

Det gjelder bare å vite hva forskjellen er, og ikke blande begrepene. De er lette å blande fordi de høres så like ut.

Skrevet

Min morkake er også foran og jeg merket "liv", snarere kiling i uke 16+4. Det har vært maaange uker med kun kiling, men de siste dagene har jeg merket at det har blitt til noe tilsvarende spark. I går er det aller første gang at jeg faktisk har kjent spark utenfra. Sambo ble lykkelig i går når han for første gang også kunne kjenne spark, jeg var da 21+6. MEN sparkene er svake og de er ikke veldig lett å oppdage, dog vil de bli sterkere heretter :)

 

Lykke til og ta det med ro! Du vil kjenne liv om relativt kort tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...