Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Vi har ei jente på 4 som fikk barnesykdommen Kawasaki i fjor. Hun er frisk nå og hjertespes har friskmeldt hjertet og blodårer. Før var det praksis å ta hjertekardio hver år fram til barna ble 10 år men dette har de gått bortifra. Er det noen som har erfaring med etterbehandling av denne sykdommen? Jeg bekymrer meg jo litt og skulle gjerne se at kardio ble tatt allikevel. Mulig vi kan gjøre det på privatsykehus? Tenker også litt på denne influensaen. Om hun er spesiellt utsatt. Fastlegen kan ikke gi oss noe svar og hjertespes. og er på ferie ut august. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 jeg har vært borti kawasaki på Riksen. Det er nok en god grunn til at de har tatt og forandret på disse rutinene, forskning viser vel at det ikke er nødvendig. Så selv om man gjorde ting annerledes før, betyr ikke at oppfølgingen er noe dårligere nå. Jeg hadde ikke brukt penger på å gjøre privat undersøkelse. Ta heller kontakt med den kardiologen dere har vært hos og spør om råd. Ring direkte til avdelingen, det er litt sleipt, men av egen erfaring så har vi alltid endt opp med å la foreldrene prate med legen. Hvis legen ser grunn til det så kan det jo hende at dere kan komme inn til en ny undersøkelse Be om å få en god forklaring på hvorfor de nå har forandret oppfølgingen, du får nok et velbegrunnet svar. Og da får du nok slappet av også. Husk at datteren din er nå faktisk 100% friskmeldt;)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 mange takk for svar:) Jeg prøver å ringe tror jeg. Det er visst bare en kardiolog her på sykehuset så får vente til han kommer tilbake. Jeg er nok mer bekymret enn jeg hadde trodd at jeg skulle være.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 skjønner at du er bekymret, ikke rart i disse dager hvor skremselspropagandaen er overalt. Men du må nok stole på at datteren din er er friskmeldt og får evt den hjelpen hun trenger. Men bra at du får snakket med kardiologen, så får du iallefall sove om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå