la luz Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Vi har slitt i lang tid med enpå 1 år og 2 uker som våkenr så frytøig tidlig 0430. VI endret to dagslurer til en men han våkner fremdeles like tidlig. Vi legger han kl 19. Så da sover han ca 9 timer om natten og to om dagen noe som er litt ite... Når legger dere deres 1 åringer og når våkner de?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Min er også 1 år og 2 uker. Jeg har erfart at uansett hvordan jeg endrer leggetide og antall blunder våkner han til samme tid... Han har to blunder pr formiddag. Og uansett om han legger seg klokken 18 eller 21 så våkner han kl 6 / 6.30. Hvis han våkner når det er natt (før 6 mener jeg) går jeg inn, gir tutten, legger han ned og går ut uten øyekontakt - bruker maks 20 sekunder. Så hvis/når han begynner å rope går jeg inn på nytt og gjør det samme til han sovner. Det hendte i en periode at han våknet samme tid som du sier din gjør. Men etter å ha gjort det slik to-tre netter våknet han senere. Men min begynner ikke å grine, han bare roper når jeg våkner. Er kanskje annerledes hvis din griner... Håper han vil sove lenger snart Hvis han begynner i barnehagen snart kan jeg tenke meg han både sover tyngre og lengre i strekk!
la luz Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2009 Har holdt på i to uker. Problemet er at han er spill våken. Sovner ikke igjen. Etter prøve å roe han ca halvtime så hylskriker han sikkelig. Har latt han ligge da også en gang. Da tok det kjempe lang tid før han roa seg etter vi tok han opp. Helsestasjonen sa at vi måtte ikke la han ligge til han ble så lei seg. Så alle legger sine små mellom 1830 og 1930?
LoveActually Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 14 mnd. Leggetid 1830-1900. Våkner ca 0700. Sover en til to ganger om dagen, litt etter hva vi gjør... Ca 1030-12,1230 og noen ganger fra1500-1600 i tillegg.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Hei! Vi er flere som har det slik! Sønnen vår er 1 år og har vært en vanskelig liten mann når det gjelder soving. Har akkurat samme erfaring som deg: Det spiller ingen rolle hva jeg gjør, han våkner like tidlig! Det blir nesten bare værre dersom jeg prøver å begrense sovingen på dagtid, eller legge ham senere enn 19.00. Her soves det fra 19.00 til ca 05-05.30. Er jeg skikkelig heldig så sover han til 05.45.... sånn ca 1 gang i uka skjer det. Vi har hatt det mye værre før, med 2-3 våkentimer midt på natta, så vi har igrunnen funnet oss i at det bare "er sånn" en periode. Vi setter også vår lit til at barnehagen skal "ta knekken" på ham såpass at han sover litt mer om natta. På dagtid sover han fra 09.30 til ca 11-11.30. Og igjen fra ca kl 14.30 til 15-15.30. Har prøvd alle varianter fra å vekke etter en time, eller tøye formiddagsluren til kl 10.30 (og det er ikke lett!) og bare sove x 1 om dagen. Har ingen gode råd egentlig, men leste et sted at man kunne faktisk legge barnet litt tidligere (de vil ikke våkne tidligere fordet) og når man har gjort det en stund så kan man skyve på sovetiden fra f.eks. 18.00 til 19.00 og håpe de sover litt lengre da. Vi fikk litt ekstra hjelp gjennom et tilbud ved helsestasjonen når det stod på som værst, kanskje finnes det noe slikt der du bor?
la luz Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2009 Så fint å høre at noen har samme problem.... selvom jeg ikke unner noen det da. I dag tenkte jeg å gå på bokhandleren og se om jeg finner noen bøker med tips
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Hei. Vi har slitt mye med søvn på div måter. Ett av problemene var at han våknet veldig tidlig i tillegg til div oppvåkninger i løpet av natta. Vi har gitt han en flaske varm melk i 4-4.30 tiden når han har våknet da. Da drakk han seg i søvn igjen og sov ihvertfall 1 til 1,5 t lengre. Er ikke sikker på at dette er pedagogisk riktig men vi har snakket litt med h.s om det. Hun sier noen barn har lavt blodsukker på nattmorgenen og syns det var riktig å gjøre. Poden er nå 15 mnd og det har faktisk skjedd en gang at han sov fra 19-06.30 =) He,he det blir ihvertfall bedre! Han våkner som regel ikke før 06.30 nå(har litt oppvåkninger med gråt på kveld/natt). Det er godt med søvn de timene på morgenen!!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå