Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Hei hurra, jeg har 100 dager igjen i dag hehe. Men jeg er ihvertfall i uke 26, og for et par uker siden trodde jeg aldri i verden vi skulle komme hit engang. Enda en milepæl! :-) Nå har jeg såklart fått en infeksjon og blør som en stukken gris, blødde over legen som skulle undersøke meg og halve gulvet hans så da tok de det endelig alvorlig nok til å teste meg, og verdiene har blitt høyere. så nå er det på'n igjen med veneflon og antibiotikakur noe jeg synes er bra. Endelig gjør de noe. Var nok veldig stressa i går, fikk noen jævler av noen kynnere som jeg lenge trodde var begynnende rier, og var egentlig ganske sikker på at jeg skulle føde i natt. Infeksjon + rier betyr visst at babyen må ut...men det ga seg! Midt på natta ble de plutselig borte og jeg klarte å slappe av litt mer. Fyttirakker'n for en berg og dalbane av følelser dette er. I dag skal vi prøve å få til omvisning på kuvøseavd, det blir rart og litt spennende. Jeg gidder ikke legge ut hele historien på FB, så da skriver jeg litt her i tilfelle noen lurer hva mine kryptiske meldinger betyr. Jeg håper alle har/har hatt en fin ferie med masse kos familietid. Fortell litt om hva dere har gjort da vel! Jeg er jo drit lei av meg og min situasjon! ;-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Så utrolig deilig at ting roet seg ned for deg og at du nå får antibiotika. Skal se at du får noen rolige dager igjen nå...satser på det :-) Her så har Camilla sin første dag i bhg etter 4 late uker med mamma og pappa. Det var visst ikke helt populært nei. Har forsøke å forberede henne i noen dager, snakket mye om bhg og hva hun kan gjøre der, om menneskene og venninnne hennes. Hun var veldig enig i at hun skulle i bhg i dag tidlig men det knakk visst litt sammen når de kom til bilen. Da kom naboen og det ble full hylings....og var visst full hylings i bhg også. Håper bare at det går fort over og at hun storkoser seg igjen i bhg snart... Jeg er jo fortsatt sykemeldt jeg da, og det er skikkelig rart å plutselig være alene hjemme etter 4 uker med noen rundt meg 24/7. Men blir nok fort vant til det jeg også ;-) Håper du koser deg med psp`en og så må du bare komme med ønsker og si ifra når du trenger nye lydbøker eller noe annet på den :-) stooooooor klem
Millapril Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Oi, det er jammen ikke måte på hva man skal igjennom! Men bra de tok deg på alvor og fikk infeksjon under kontroll. Det er jo fordelen med å være der man er. Uke 26 er jo bare helt supert, og det går jo gradvis fremover og riktig vei for dere. Er bare sjeleglad for hver dag jeg hører at veslejenta er i magen fortsatt. Venter spent på oppdateringer fra dere og tenker masse på dere hele tiden. Vi sender over masse postitive tanker! Vi har fortsatt ferie og koser oss med det. Har fått vært både i Sverige og Danmark. Klemmer fra oss
Tussi og Maja Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Huff, litt vel mye dramatikk. Men godt at det roet seg. 26 uker er kjempebra! Ja, vi har også akkurat avsluttet tre ukers ferie. Heldigvis tok Maja det fint at hun skulle i bhg igjen i dag, men var litt sliten da hun kom hjem. Vi har oppholdt oss i Norge, og feriert sammen med familie. Så Maja har fått enormt masse oppmerksomhet fra alle besteforeldre, tre oldemødre og tanter/onkler. I tillegg har hun fått kjøre ordentlig traktor og gravemaskin. Det var virkelig sommerens høydepunkt for henne;-) Ellers går driver også jeg og ruger for tiden, men er foreløpig bare i 13.uke. Maja satser på at det blir en lillebror. Søskenbarnet hennes fikk en lillebror i fjor høst, og det er nok det som har satt sine spor;-) Håper den lille tulla fortsatt forblir inne i magen en god stund til, og at du slipper flere slike dramatiske netter. Du har uansett vært utrolig flink så langt, og vi krysser fingre for mange milepæler!
måken og vesla Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Heisann Midt oppi alt er det i alle fall bra å høre at du er på riksen og at du får god oppfølging. Jeg fikk helt sjokk når jeg skjønte hva som hadde skjedd. Men jeg ble lettet når jeg skjønte at det tross alt gikk bedre med dere. Vi er omsider tilbake fra ferie. Første dag etter ferien så sprang vesla rett inn i barnehagen og klemte alle hun så, men dag nummer to var hun litt mer skeptisk til at jeg skulle gå. I går var hun så uheldig å ramle i barnehagen og treffe en stein midt i panna, så vi måtte på legevakta for å sy. Det var ganske traumatisk, både for mamman og for vesla. Men vi fikk god behandling og kom raskt inn, så jeg fikk i alle fall et godt inntrykk av legevakta. Gruer meg imidlertid til vi skal til fastlegen for å fjerne stingene... Jeg har vært veldig asosial på nett lenge nå. Først skyldtes det mye å gjøre på jobb - og da klarte jeg ikke å sette meg ned foran pcen på kvelden, fikk bare hodepine. I sommer har vi vært på ferie både her og der, og jeg har ikke orket å anstrenge meg for å komme på nett, selv om det sikkert hadde vært mulig noen steder. Formen min var ganske god fram til juli, men etter det har det gått nedover og nå skal jeg bare jobbe 50 prosent de siste ukene før permisjon. Ny termin er 21. september. Jeg er heldigvis bare sliten og litt øm i bekken og rygg. Denne gangen ble jeg forvist til Sykehuset Asker og Bærum. Først var jeg veldig skuffet over å ikke få plass på Ullevål, men nå lurer jeg på om det kanskje er vel så bra i Bærum, det er i alle fall hyggeligere der. Jeg var der på tirsdag, til samtale, har litt angst for å måtte gå gjennom samme igangsettingsprosedyre som sist. Nå skal de hente inn epikrisen fra Ullevål fra sist og jeg skal ut der igjen om et par uker. Det syns jeg er betryggende. Jeg krysser fingrene for at du får ha stor mage litt til, og så lover jeg å ikke klage over min store mage og å tenke at det tross alt er mye som er tøffere enn å gå to uker over termin. Lykke til og stå på :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå