skorpi81 Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Gutten vår er nå 13 mnd og jeg lurer på når dere evt. sluttet med babyolje i badevannet, eller bruker alle det fortsatt?
Ranveig R Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Har ikkje brukt det i det heile tatt til lille, har heller smurt ho dersom ho har vore tørr i huda. Det var det vi fekk beskjed om på barsel, men eg har sett at det blir gitt ulike råd over alt...
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Vi bruker fremdeles litt badeolje i vannet til jenta vår på 22 mnd. Hun elsker å bade og storkoser seg i badebalja si. Det blir derfor mange bad pr uke og jeg pleier å ta en dæsj babyolje i vannet istedenfor såpe en del av gangene så hun ikke skal bli tørr. Hun har bestandig hatt silkemyk hud til tross for at hun både har badet mye hjemme og gått på babysvømming hele sitt liv!
månesol Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Her er småen 15 mnd'er og jeg har alltid brukt badeolje i badet hans. Ser ingen grunn til å slutte men det. Han har alltid hatt fin hud og jeg har aldri trengt å smøre ham på huden ellers.Bruker en GOD badeolje de har på apoteket. Den heter Balneum Herbal.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Den har vi også brukt, men synes den lukter forferdelig... Vi sluttet med olje rundt 1 år, men begynte igjen da hun fikk tørr hud.
Glad tobarnsmamma Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Jenta vår har anlegg for eksem (og jeg har selv atopisk eksem), så her er vi svært forsiktige med bruk av annet enn olje. MEN vi har enormt god erfaring med en såpe jeg kjøper på homeparty (Sjarmtrollparty). De har en såpe som heter såpe for hud og hår, med enten lavendel eller grønn te. Denne såpa har jojobaolje som hovedingrediens. Jeg bruker den både på meg selv og lillejenta, og vi får begge utrolig god og myk hud etterpå, samtidig som den skummer og får bort "skitt" etter at hun har vært i sandkassen el.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå