VibekeEsp Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har akkurat kommt over de 6 kritiske ukene etter fødsel hvor hard trning ikke kan gjenomføres.. Er dt noen som har en nettside eller noen tips som passer bra?? vil bgynne å trene igjen;) tusen takk!
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Trene opp bekkenbunnen (f.eks ligge på rygg som om du skal ta sit-ups, men med armene langs siden av kroppen, så kniper du sammen sjedemusklaturen og rumpemusklene og løfter rumpe og korsrygg rolig opp av gulvet, holder litt og senker ned igjen) er veldig viktig, det bør være trent før du begynner med hard trening, ellers kan du riskere sjedeframfall. Ellers så tenker jeg at det ikke er noen forskjell på trening før og etter en fødsel sånn sett. Tren det du liker å trene, men begynn veldig rolig og forsiktig, og så øker du gradvis på over flere uker. Sykling, løping, vekter, elipsemaskin, svømming, pilates... Alt er flott, bare du begynner rolig og trives med det :-) Selv har jeg tenkt å gå rolige turer og trene bekkenbunnen de første 6 ukene (trene bekkenbunnen går fint), deretter øke rolig på med litt rockering med vekter i og elipsemaskin og ro-maskin, og kanskje 1-2 litt raskere turer. Bare noen få minutter i starten, så kanskje 10-15 minutter etter 2-3 uker osv. Er tempoet og intensiteten som er viktig å holde fokus på, at du tar det gradvis og rolig til du kjenner kroppen klarer mer. Ikke slite seg ut eller overdrive!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå