meg & to små vampyrer Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 5 dager over termindagen. Skal en tur til legen 9.30, men regner med at "alt er fint" som vanlig. Dette begynner å gå veldig på tålmodigheten løs nå.... Er dere andre her enda eller har dere født alle sammen nå?
Lille jente Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Skjønner utrolig godt at du er lei da! Jeg har termin på fredag og er veldig klar for å få ut lillegutt. Legen min sa at han mente jeg var så moden at i løpet av denne uken ville det skje noe! Jeg går og venter og bare kjenner etter...Går veldig på tålmodigheten ja. Og så blir jeg så rastløs. Våkner hver natt og tenker; Hvorfor våkner jeg nå, har jeg vondt noen plass? Kan det være rier på gang? hehehe.... Men så må jeg bare tisse! Skuff ;o) Du må ha masse lykke til. Håper det skjer noe spennende hos legen i dag da!
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Uff, det hjalp ikke det minste med tur i går altså? Føler med deg! Kanskje den andre terminen din var mest riktig likevel da? Du får be om en undersøkelse der nede og litt stripping, det har god effekt på de aller fleste. Lykke til på kontrollen :-)
juli-prins:-) Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 4 dager over UL-termin, mens-termin i dag. Jeg våknet tidlig i dag med kynnere ble vonde og beveget seg nedover mot underlivet, holdt på i en times tid med bare 5-8 min mellomrom. Så stoppet det plutselig! Jeg ble så nervøs for jeg trodde fødselen skulle starte og jeg gruer meg for all smerten, så jeg ble litt lettet når det stoppet, men nå tenker jeg at jeg skulle ønske at det fortsatte så jeg blir ferdig med det og får møtt det lille gullet! Men det kan jo være at det starter igjen.. :-) Skal til jordmor i dag, men hun sier vel ikke noe spesielt, de pleier jo ikke sjekke noe annet enn blodtrykk, hjertelyd osv..
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Hold ut, premien er verdt det :-)
Endelig mamma til 2 ( Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 fortsatt her, jeg også; 5 dager på overtid og ingen tegn til noe på gang... helt kake idag etter våknet 0100 med sinnsyk halsbrann, spiste banan, is, melk, "bruspulver" men ingenting hjalp..var vel takken etter flyttesjauen igår...sovnet 0600, lillesnupp opp 0800 og nå avlevert barnehagen da "ferien" over.. kan tro var kjipt å tasse i barnehagen og alle ansatte; "har du ikke født ennå" grmf... snufs, ikke meningen å klage så mye, men sitter her med steike hodepine, lite søvn og ei på 16år (min samboers datter) som vil aktiviseres..så ikke altfor happy om dagen...
LaVida:) Skrevet 27. juli 2009 #7 Skrevet 27. juli 2009 Har den samme følelsen hver morgen... Like skuffa. Har venta på rier i 14 dager allerede, men på bim sier teksten i dag : "Du går nå i 41. svangerskapsuke og har -0 dager (0 uker) til termin mandag 27. juli 2009." Så hvis jeg er uheldig må jeg vel vente i 14 dager til...
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #8 Skrevet 27. juli 2009 Er her jeg også! :-) Termin i morgen. Våknet i dag med "gangsperre" i hele magen og nedover innsiden av lårene, verker i ryggen....hva har jeg gjort i natt da?? Maratonløp?
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #9 Skrevet 27. juli 2009 Trodde virkelig ikke jeg skulle skrive denne mld,men jeg er dessverre ennå gravid og oppegående Bare sovet lenge siden ikke de maseriene gav seg før 3 inatt.. Måtte kontakte føden rundt kl 2 men siden ingenting var regelmessig eller tok seg veldig opp så skulle jeg se det hele an.. Men når klokken passerte 3 så forsvant det som dugg for solen,etter det har formen bare kommet seg.Litt trøtt og veldig sur bare... ÅÅÅRRRHHHH!!! Hva sier legen da...?Noe på gang snart:)?
LilleTrille med en tulle Skrevet 27. juli 2009 #10 Skrevet 27. juli 2009 Jeg er visst her jeg også.. Selvom jeg trodde jeg skulle føde etter noen helvetes maserier i går kveld/natt... Har konstant kynnere og maserier, og begynner å bli drit sliten av det nå... Magen er jo helt ødelagt stakkars+ at jeg har jo en liten kjempe baby som driver å dytter alt hun kan overalt....=( Slitsomt!
LilleTrille med en tulle Skrevet 27. juli 2009 #11 Skrevet 27. juli 2009 Maseriene mine er her enda... =( Dipsy er *fødeklar* betyr det at man som regel får komme inn på føden på sjekk? hvis de ikke gir seg liksom? For de er ikke reglemessige og ikke sånn at jeg ligger å gråter vonde, men nok til at det er slitsomt...
lillevennen0709 Skrevet 27. juli 2009 #12 Skrevet 27. juli 2009 Har gått noen timer og lurt på om jeg skulle "gidde" å svare....... Dritskuffa over å våkne i dag også MED magen og ingen store indikasjoner på at ting er på gang... Hadde intenst vondt i nedre deler av magen fra 2330-0100 (ca) i går kveld, og gikk og kjente etter hva dette kunne være. Var til tider så vondt at jeg ikke klarte å gå skikkelig oppreist, men det gav seg altså og jeg har sovet tålig bra i natt. Arrghhh! På meg står det: Du går nå i 42. svangerskapsuke og har -10 dager (-1 uker) til termin fredag 17. juli 2009. Temmelig frustrerende!!! I dag er i tillegg siste sjanse for meg å få føde på Storken, fra i morgen bærer det over på Føden... Heller ikke helt etter planen :oS Men som en over skrev: det er verdt ventetiden! Cheer up! :oD
Tone 77,Bergen,fødte 190909 Skrevet 27. juli 2009 #13 Skrevet 27. juli 2009 Hei jenter. Tar meg den frihet å gi dere tipset som førte til at jeg fødte innen 1/2 døgn. Jeg har skrevet det inn før, men skader vel ikke å si det her og. Bad. Ta å tapp dere et varmt og godt badekar, legg dere å slapp av der og virkelig finn roen. Så tapper dere ut av badekaret, mens dere enda er oppi. Av gammelt kjerringråd skal det illustrere for kroppen din at det er på tide at alt skal ut. Kan ikke garantere at dette fungere for dere, men samme kveld gikk vannet mitt. Kan være helt tilfeldig- eller så var det en gammel dame som visste sine saker. uansett- lykke til. Det hadde vært kjempegøy å høre om noen av dere prøvde dette, og ikke minst hva slags resultat det gav. ps. har ikke badekar i mitt nye hus, men det får jeg i løpet av kvelden. Gleder meg til det. Det er jo uansett veldig avslappende og overhode ikke farlig for noen gravide (av det jeg har hørt) Igjen - lykkeønskninger fra meg til dere
septbaby09 Skrevet 27. juli 2009 #14 Skrevet 27. juli 2009 Uff ler med dere jenter, jeg har fortsatt 54 dager igjen, men leste igår fra en bok jeg fikk fra jordmor, ang dette med sex for å sette igang, om dere ikke allerede har lest det selv. Så står det at sæd inneholder dette stoffet prostalginer, som man gir om man settes igang, og så sto det videre... litt nasty, he he, men har livmortappen burde rett å slett bades i sæd hehehe...... så kjør på
meg & to små vampyrer Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 27. juli 2009 Alva: nei, turen i går hadde nok ingen effekt. Var bare en legevikar jeg ikke kjenner, hun sjekket ikke engang modning så jeg turte hvertfall ikke be henne strippe meg. He he:) Vet ikke hvilken termin som er mest riktig jeg. Frustrerende er dette uansett. Og jeg legger på meg masse, og kjapt. Skjønner ikke det. Er aktiv som vanlig, spiser normalt. Må jo være masse vann? Føler meg fryktelig tung og hoven i kroppen hvertfall...
meg & to små vampyrer Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #18 Skrevet 27. juli 2009 Snart mamma til 2: jeg fant forresten ut at selv om de skal ha time til overtidsvurdering på meg her 5.august, var det slett ikke sikkert de ville sette meg i gang da. Hmpf. Deprimerende nyheter eller hva?! Blei helt motløs jeg nå....
meg & to små vampyrer Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #19 Skrevet 27. juli 2009 Dipsy: jeg kjenner til de dumme maseriene som ikke fører til modning, men bare sliter oss ut. De er ekle! Legen min sier, "forhåpentligvis skjer det noe før 5.august". Haha:) Hun sjekket ikke modning og slikt. Hun er bare vikar for min vanlige lege da...
meg & to små vampyrer Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #20 Skrevet 27. juli 2009 Tone77: hørtes ut som et deilig råd, og tro meg, hadde jeg hatt badekar skulle jeg slappet av der hele tida:) Men det har jeg desverre ikke... septbaby09: ja, sex kan føre til modning. Men mannen min jobber masse og jeg klarer heller ikke legge meg til slik at sæden kommer frem til tappen. Dessverre. Det hjelper jo ikke når alt bare renner ut igjen. Hehe. Må ha en del sex også da, siden det er ganske lave konsentrasjoner i sæd...
meg & to små vampyrer Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #21 Skrevet 27. juli 2009 Stripping er at legen eller jordmor tøyer litt i livmorhalsen eller den åpningen den.. Slik at det skal åpne seg mer/raskere..
Endelig mamma til 2 ( Skrevet 27. juli 2009 #22 Skrevet 27. juli 2009 meg & lille vampyr; jeg SKAL settes igang den 5..ellers sier jeg som sist at kan legge meg rett inn på psykiatrisk!!! Det hjalp...de hadde tenkt å sette meg igang dagen etter det igjen, men det nektet jeg da sa var helt psyk. utslitt...så selv om holder en knapp på at du slipper det siden ikke gikk så lenge over sist gg... skal til legen imrg, tenkte å høre om kunne sjekke litt der nede/ stripping..men spørs siden bare vikar for min lege her også grmf...
meg & to små vampyrer Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #23 Skrevet 27. juli 2009 Jaja, jeg tror ikke jeg skal true de.Men jeg kan be pent. Syns det er veldig lenge til da. Alt for lenge. Og jeg skjønner ikke at jeg ikke skal ha noen tegn utenom den dumnme slimproppen som fortsetter å gå hele tida. (hvor mye slim kan det være i et menneske egentlig?). Arrrrrg.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 27. juli 2009 #24 Skrevet 27. juli 2009 lillevennen0709 *fødeklar*: hvorfor må du over på Føden i stedet for Storken?
lillevennen0709 Skrevet 27. juli 2009 #25 Skrevet 27. juli 2009 Hei Frøkna! Har lest på nettet (Helse-Bergen - KK) at man får ikke føde på Storken når man har gått mer enn 10 dager over termin... Står under Kriterier for å føde på Storken. Så her renner tiden ut... Går her fremdeles (skal bare se du tar meg igjen ;-D ) Føler ting er i emning, men vet jo ikke NÅR det vil skje. Ønsker deg lykke til, så snakkes vi! Hils de andre! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå