Gå til innhold

Reise eller ikke reise?


SVENDELINE

Anbefalte innlegg

Hei! Mine to barn, mann, og meg skal til rhodos om et par uker...eller det var i alle fall planen. Har jo ikke lyst til å skuffe jentene mine med å ikke reise, men er samtidig veldig redd for at vi blir syke der nede. Vi kommer vel til å bli syke her hjemme en gang allikevel, men da er vi i allefall hjemme i det norske helsevesen. Siden vi gravide er i risikogruppa for å bli ekstra syke, sies det på "pandemi.no", at man bør tenke over nødvendigheten av å reise. Mens friske, inkl. barn, bare kan reise. Hva mener dere? Noen gode råd som gjør valget lettere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha tenkt meg litt om, men dratt alikevel.:) Hvor stor er sjangsen på at du blir syk der? Når du kan bli syk av å håndhilse på noen hjemme.. Jeg ville ha dratt på apoteket og kjøpt sånn desinfeksjon-krem. Engangssåpe og servietter.. Vært nøye med å vaske hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også dit i september og har tenkte det samme. Jeg spurte på legekontoret og de sa at de ikke var så "hysteriske" som media er, men at det er lurt å vurdere hvilke plasser man oppsøker og sin egen hygiene.

Vi reiser, men jeg skal ha med "sprit" som vi bruker på jobb(helsevesenet) og vi kommer ikke til å oppsøke store plasser hvor du er tvunget til være tett på folk. Har lest i andre innlegg her at flere mener at denne influensaen ikke er verre enn så kaldt vanlig influensa. Men jeg har nå mine tvil. I de siste dagen har man jo sett hvor fort det sprer seg og folk blir jo lagt på isolat, og det blir man da ikke med "vanlig" influensa (4H-leier og Norway-cup)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...