Gå til innhold

Reise eller ikke reise?

Anbefalte innlegg

Hei! Mine to barn, mann, og meg skal til rhodos om et par uker...eller det var i alle fall planen. Har jo ikke lyst til å skuffe jentene mine med å ikke reise, men er samtidig veldig redd for at vi blir syke der nede. Vi kommer vel til å bli syke her hjemme en gang allikevel, men da er vi i allefall hjemme i det norske helsevesen. Siden vi gravide er i risikogruppa for å bli ekstra syke, sies det på "pandemi.no", at man bør tenke over nødvendigheten av å reise. Mens friske, inkl. barn, bare kan reise. Hva mener dere? Noen gode råd som gjør valget lettere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140426912-reise-eller-ikke-reise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha tenkt meg litt om, men dratt alikevel.:) Hvor stor er sjangsen på at du blir syk der? Når du kan bli syk av å håndhilse på noen hjemme.. Jeg ville ha dratt på apoteket og kjøpt sånn desinfeksjon-krem. Engangssåpe og servietter.. Vært nøye med å vaske hender.

Vi skal også dit i september og har tenkte det samme. Jeg spurte på legekontoret og de sa at de ikke var så "hysteriske" som media er, men at det er lurt å vurdere hvilke plasser man oppsøker og sin egen hygiene.

Vi reiser, men jeg skal ha med "sprit" som vi bruker på jobb(helsevesenet) og vi kommer ikke til å oppsøke store plasser hvor du er tvunget til være tett på folk. Har lest i andre innlegg her at flere mener at denne influensaen ikke er verre enn så kaldt vanlig influensa. Men jeg har nå mine tvil. I de siste dagen har man jo sett hvor fort det sprer seg og folk blir jo lagt på isolat, og det blir man da ikke med "vanlig" influensa (4H-leier og Norway-cup)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...