Gå til innhold

Noen andre som er helt utslitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 14, var sykemeldt i 1 1/2 uke i uke 10-11, da var jeg så trøtt at jeg netsen stupte. Jobbet så i fire (halve)dager før det var en uke ferie. På ferien har jeg vært i Danmark og kost meg masse, men sovet 2 timer på ettermiddagen hver dag.

Nå er det ny arbeidsuke og jeg følte meg helt fin frem til i dag tidlig. Stod opp og dusjet som vanlig, smurte meg med bodylotion(er så tørr som Sahara) og begynte å sminke meg. Da fikk jeg pluteslig følelsen av å bli 'kvalt' og å bli overopphetet.(akkurat som å sitte i badstu eller i et alt for varmt badekar sånn at hele kroppen bare snører seg, har kun varmekabler i gulvet på badet på 15 grader og døra var oppe så det var ikke varmt der inne). Jeg gikk på kjøkkenet for å ta noe å drikke og stupte mot kjøkkenbenken som heldigvis var innen rekkevidde. Fikk tatt to glass juice og satt meg ned og måtte bli sittende i 20 min før det ga seg og jeg ikke var svimmel mer.

Har nå vært oppe i to timer, drukket tre glass juice og spist tre grove knekkebrød, men svimmelheten kommer og går enda. Sitter og venter på at legekontoret skal åpne da de hadde glemt å ta en blodprøve sist. Skal nå få en hastetime for å få sjekket dette mer grundig.

Har normal blodprosent, godt jernlager(52) og synkende blodtrykk på hver kontroll. Var sist(i uke 12) nede i 100/50, men det er jo ikke faretruende lavt heller.

Er ganske liten og tynn, 160cm og 49kg før jeg ble gravid, og har kun gått opp 0,5 kg på 14 uker. Hadde en 'fin' periode i Dk hvor jeg la på meg 600g på en uke, men siden jeg kom hjem på torsdag har jeg gått ned 700g igjen. Jeg spiser som en het om dagen, har ikke vært kvalm og klarer bare ikke å legge på meg.

Det eneste som holder hodet oppe nå er at lille bebis er frisk og akkurat så stor som h*n skal være. Var på UL på Rikshospitalet på torsdag og alt står bra til med den lille i magen. Det er jeg som tar støyten for dette her.

Vær så snill å si at det er flere som har det sånn.....selv om jeg selvfølgelig ikke unner dere det for alt i verden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er uvanlig å være så svimmel. Særlig tidlig i svangerskapet. Men sikkert lurt å få sjekket om du mangler noe allikevel.:)

En av mine veninner ravet rundt som et skip på åpent hav i flere uker. Men det gikk over.

Skrevet

Hei! Veit korleis du har det!

Eg hadde d sameleis, Var totalt utslitt, blei 100% sjukemeld i veke 6 el 7. Klarte ikkje å hente meg mat/drikke, dusje osv.. Når eg prøvde å presse meg fikk eg sånne "anfall" som du beskriver. Endte opp på sjukehuset til slutt, dehydrert og hadde gått ned 5kg. Då var eg 11+5 Men babyen hadde det fint. legen sjekka ho med ultralyd =) Var veldig bekymra for ho når eg ikkje fikk i meg noke! Eg bestemte meg for å reise ned til mamma og bli "tatt vare på" der, samboeren min hadde kun seint skift på jobben so han var vekke heile dagane. Det hjalp veldig å ha noken som kom med mat og drikke!

Klarte å begynne med aktivsjukemelding etter noken veker, men eg er no 24+3 og klarer fortsatt ikkje å jobbe meir enn 30%. Har ein veldig travel arbeidsplass, der eg må gå og stå mykje, hadde kanskje klart meir viss eg satt heile dagen. men no får eg sånne svimle anfall viss eg står i lengre peioder.

Eg har hatt fast bt på 110/70, so er ikkje so lavt, men det synker betraktelig når eg røyser meg! So trur d er det som "plager" meg. Jernlageret var på 16, men legen og jordmora meinte d var ok siden jernprosenten var på 13.

so som sagt, eg forstår deg veldig! Beste rådet eg kan gi deg e å slappe av! Ikkje press deg! Er so absolutt ikkje verdt det, går kun utover deg sjølv! Eg sleit veldig med dårlig samvittighet fordi eg aldri klarte å vere med på noke, og ovenfor jobben, men tru meg, arbeidsgiver seier ikkje takk når du stuper etter endt arbeidsdag!

Men skal krysse fingrane for at du kjem deg! =) Bra at den lille har d bra! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...