Gå til innhold

Til gravide røykere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får dere en brannfakkel:

- Røyker dere i løpet av første trimester har barnet deres økt sjanse for leppe og ganespalte...

- Blant mødre som røyker mer enn ti sigaretter per dag, øker risikoen med 32 prosent for å få barn med utagerende atferd

- Røyking er viktigste årsak til veksthemming i siste del av svangerskapet..

er det fremdeles noen gravide som røyker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, fæl lesing. Er så glad jeg klarte slutte da jeg ble gravid. Jeg var STORRØYKER i mange år, men det øyeblikket jeg fikk positiv test for 2,5 år siden stumpet jeg røyken og har ikke rørt den siden. Håper flere klarer det. Det er barnet deres og de er vel verdt det?

Skrevet

Det syns jeg også, om man ikke klarer å slutte å røyke for alltid kan alle klare 9 md uten, det er en pause kroppen har virkelig godt av. Jeg sluttet på dagen jeg fikk vite jeg var gravid, har ingen planer om å begynne igjen. Jeg synes det er helt herlig å være røykfri. Samboeren min og sluttet og vi nyter det, puster bedre og merker det på lommeboka. Jeg følte at det å ha et barn som vokser inni seg er virkelig en motivasjon til å slutte, jeg f.ex klarer ikke tanken på røyking når barnet inni meg bruker lufter jeg puster inn... Lykke til til dere andre... Alt går med litt viljestyrke, d er helt sant, man må bare bestemme seg for hva man vil;)

Skrevet

Det er interessant det du skriver der..

I svangerskapsboken jeg fikk av legen står det faktisk at en ikke har kunnet påvise skader hos fosteret om mor slutte å røyke innen de fire første månedene..

Synes egentlig det var ganske rart å skrive i en slik bok, da dette garantert blir en hvilepute for mange opg er stikk i strid med det du skriver over her...

Er veldig enig i at det å røyke i svangerskapet er fælt. Jeg røyker selv og har mer eller mindre sluttet. Er gravid.. Har hatt en sprekk og to, men synes jeg er flink!

Skrevet

Gravide SKAL IKKE røyke.

Kan ikke fatte hva som er vitsen med det, når det gjelder ens barn, at man ikke klarer å ta det hensynet.

Hvis man ikke klarer det da, når skal man da klare det?

Er utrolig frustrerende og provoserende når man ser gravide gå rundt med en "pinne" i hånden...

Har så sykt lyst til å si det til de, og nappe røyken ut av hendene på de!

Du som har hatt en sprekk eller to, du er FLINK, ingen tvil om det... og nå som du har gått på en smell en gang så klarer du vel å kutte heilt nå vel?

STÅ PÅ!

Skrevet

Rart hvordan slike tråder "til gravide RØYKERE", blir mer en tråd for "til RØYKEMOTSTANDERENE til gravide" istedet...

Bare en tanke..

Skrevet

Alle gravide vet da vel at det ikke er bra og røyke?

Røyking er jo ikke bra om man er gravid eller ikke.

Jeg slutta selv samme dagen jeg fant ut jeg var gravid, reine helvete!

Skjønner folk som ikke klarer det!

Hva andre gjør får være opp til dem, kanskje man heller skal begynne å tenke litt over hva man gjør selv før man hugger huet av andre?

Skrevet

det finnes faktisk gravide som røyker! Det må dere bare godta. Ferdig med det! Slutt med å spy ut ekle kommentarer!

Dere er ikke bedre enn oss!

hilsen ei som er oppgitt av all hetsingen fra dere som mener at det er "bare å slutte..."

Skrevet

Skjønner ikke at gravide røykere glefser tilbake på slike innlegg. Dere burde bare tie stille og skamme dere, hvis dere hadde hatt noe fornuft i hodet.

Skrevet

Det er jo nettopp derfor røykerene reagerer sånn:

Fordi de vet at de burde slutte men klarer det ikke og har dårlig samvittighet.

Derfor "angriper" de når de "ligger nede"

Igjen, hvis ikke det å få barn er motivasjon for å slutte å røyke så er vel ingenting det....

Skrevet

"Det må dere bare godta, dere er ikke bedre enn oss"?

Jo, vet du hva - på dette feltet er da de som slutter å røyke/ikke røyker helt åpenbart bedre kommende foreldre enn de som fortsetter å røyke.

For hver sigarett du tenner påfører du ditt kommende barn potensielt livsvarige skader. Selvsagt må man bare godta det, men det burde da ikke forhindre noen i å fortelle deg igjen og igjen og igjen hvor egoistisk og ubrukelig det er.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Har ei "venninde" som røyker som en svamp nå og er gravid. Jeg har sagt hva jeg mener om saken, men hun bare lukker ørene. Det som er så grusomt teit er at hun kaster vekk kattene mine hvis de kommer opp på fanget hennes når hun er her. Hun er så redd for å bli smittet av toxoplasmose serru..huff...:)

Skrevet

bedre kommende foreldre ja... åkkei, men så er nok jeg bedre enn deg deg til noe annet da. Så står vi likt likevel!

Skrevet

Mhm, flott for ungen din om du er en racer i ping-pong.

Skrevet

Flott for ungen din at du er kjapp i replikken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...