Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre, ingen leilighet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bor hos min tante, som røyker inne. Kan ikke bo her etter nedkomst, siden hun røyker inne og det ikke er plass. Kan heller ikke bo hos min far, da jeg må sove på reiseseng i stua når jeg overnatter der siden d er plassmangel.. NAV har sagt at de kan hjelpe meg med penger osv til leilighet, men at jeg må ornde meg med leilighet selv.

 

Jeg er på visninger på alle leilighetene jeg kan dra på, som er rimelige innenfor pris. Men jeg får ingen leilighet. Det er så vanskelig. Og det er veldig nedslitende psykisk. Hva skal jeg gjøre når barnet mitt kommer i midten av august, og jeg står uten leilighet ????? Er så deprimert nå, vet ikke hva jeg skal gjøre..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med nav eller sosialen og be de hjelpe deg med å skaffe leilighet!De har jo leiligheter de som folk får bo i!De må jo skjønne at du ikke kan stå uten bosted med en liten baby.

 

Ønsker deg masse lykke til så skal du se det ordner seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe du kan leie da?? Her hvor vi bor blir det iallefall annonsert plenty i avisa hver dag! Evt sett inn en "leil. ønskes leid"-annonse selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialtjenesteloven § 3-4. Slår fast at sosialtjenesten skal medvirke til å skaffe boliger til personer som ikke selv kan ivareta sine interesser på boligmarkedet, herunder boliger med særlig tilpassing og med hjelpe- og vernetiltak for dem som trenger det på grunn av alder, funksjonshemming eller av andre årsaker.

 

Sosialtjenesten har sjelden boliger stående til sin disposisjon, men de skal altså i enkelte tilfeller bistå de som ikke kan ivareta sine egne interesser med å finne bolig. Dette kan være med å finne liste over ledige boliger i området, eller kontakte utleiere som kommunen samarbeider med eller ved å bli med på visning.

 

Videre skal kommunen/sosialtjenesten bistå med å finne døgnovernattingssted dersom du står uten sted å overnatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...