Gå til innhold

Prioriteringar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg skjønne ikkje at folk kan vera så sjølvsentrerte!! Ungen kjem i første rekke etter mi meining! Fest og alkohol, venner, frisør, trening, sminke... e ikkje viktigare enn ungen. Lure på kor mange gonge eg har gått på trilletur t butikken og plutselig komt på at eg verken e sminka eller har gredd håret (håret har eg alltid i strikk no uansett så ungen min ikkje ska riva i da) Kanskje ammetåka har litt skylda og..

E da virkelig så viktig å festa og vera med vennene....kan ein ikkje venta t ungen e blitt vertfall 6mnd?? Ungen trenge foreldrene sine den første tida og foreldrene trenge å følga med på utviklinga. Bryr ikkje foreldrene seg om å vera tilstades når ungen snur seg for første gong, seie sitt første ord osv... Syns da e sååååå dårlig gjort å senda ungen avgårde t bestemor/annen barnepasser helg etter helg for at mora ska få festa og drikka!! Babyen trenge pupp og ikkje flaska! Så sant da ikkje e noke som gjer at ungen ikkje kan drikke rett frå puppen så..

Nei sukk! Da fins jo verre typa foreldre og...Las om eit foreldrepar som tok med seg baby på 2mnd ut på byn og va betydelig rusa... Eg vil faktisk gå så langt som å sei at folk som bruke sterkare saker enn alkohol burde vore sterilisert!

Men alt i alt når ein blir gravid så SKA livet forandra seg; ein ska bli meir voksen og ansvarlig, ein ska ofra seg for at ungen ska ha da bra.. gode foreldre gjer desse tinga! Ein blir ikkje ei betre mor av å klare å gjera mest mulig iløpet av ein dag...sminka seg så alle blir kjempe imponert øve kor fresh og fin ein e, trena på treningsstudioet, laga middag, baka, cafetreff og vaska heile huset og så gå på fest om kvelden...Eg blir ikkje imponert!!!! Kortid fekk ungen den oppmerksomheten som den har krav på??? Ja ok...eg e litt sjalu på dei som klare å vera ein multitasker... Eg hadde aldri klart da sjølv om eg har verdens snillaste unge....MEN så trur eg og at ho e så snill fordi ho har fått så gode rutinar og rolige omgivelsar med masse kjærlighet og oppmerksomhet!!! :)

No fekk eg letta hjerta LITT :) da va godt! ;) God natt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du roter nå du snakker om jenter som vil ta seg en fest med venner og så to synlig rusa foreldre som har med baby på byen. Det er ikke sammenlignbart.

ut over det. Fint for deg at du har det fint i din lille boble. Personlig hadde jeg blitt rablende gal av å bare sulle med baby i månedsvis.

Skrevet

Freshe mødre = dårlige mødre som prioriterer seg selv høyest?

Ustelte mødre = gode mødre som lar barna være alt og ett?

Interessant..

Finnes det ikke snille barn?

Om ungen er rolig og tilfreds handler ikke bare om hvordan den har det og hva slags foreldre den har, men vel så mye om personligheten dens.

Skrevet

Var vel ikkje akkurat ein sammenligning eg prøvte meg på... sa da fins VERRE folk. Innlegget handla mest om da eg meine e å vera gode og dårlige foreldre t småbarn. Og da kom nok ikkje tydlig nok fram men eg tenkte på dei som nesten ikkje kan venta på å få ut ungen sånn at dei kan drikka seg full igjen, og seie ja t kvart tilbud dei får til å drikka så lenge dei klare å skaffa barnevakt. Da berre irritere meg og eg syns da e dårlig gjort ovenfor ungen.

..og btw eg dele en deilige bobla mi med verdens beste mann og far t ungen ;)

Men da e jo godt folk e forskjellige :)

Skrevet

Jeg hadde planer om å komme med /det/ svaret, men har desverre ikke annet å prestere enn å si:

Det er noe med dere som omringes av :) :) :).

Skrevet

Personlig bekymrer jeg meg langt mer over de som ikke prioriterer å lære norsk skriftspråk før de anskaffer barn som skal veiledes gjennom skolegang.

Man blir ikke nødvendigvis en bedre mor av å ha et liv til tross for barn, men man blir høyst trolig et lykkeligere menneske. For noen av oss er det ikke slik at verden stopper den dagen familien øker med en til.

Skrevet

Selvfølgelig vil vel alle med barn sette ungene foran alt. Det er bare det at det er flere måter å gjøre det på. Noen klarer til og med å ha flere baller i luften samtidig. En treningssak.

Skrevet

Å jada, her er me for å krangla!

Håpar ikkje at den om norsk skriftspråk var direkte retta mot meg, for eg kan skriva når eg vil. Og eg kan skriva skikkeleg norsk, skrive ikkje på bokmål som er opprinneleg er avla av dansk språk.

Skjønnar at dykk kjenner dykk truffet i det eg skriv. Eigentleg er det flisespikkeri eg driv med. Det er jo langt ifrå bekymringsverdig om foreldre går på fest i ny og ne og bruker litt lang tid på badet, tar ei langhelg utan borna og slikt. Som sagt, det berre irriterar meg.

Personleg er eg blitt lukkelegare av å få meg born enn eg nokon gong har vore før. Verden har ikkje stoppa, den har berre funnet ein ny retning.

Skrevet

"...at de kjenner dykk trefte," sånn når vi er inne på flisespikkeri og påstått skikkelig norsk.

Men det er jo godt du kan briefe med litt språkhistorie for fjerde klasse, da.

Du tror altså at reaksjonene du får på innlegget ditt er fordi alle her reker rundt og driver med alt annet enn å ta vare på ungene sine når de er små, mens du selv heldigvis ikke bedriver denslags irriterende oppførsel? Ok.

Skrevet

Oi så dårlig eg er til å skriva. Heldigvis for ungane mine at far deiras er lærar. Han og dei fleste andre som er lærara har ferie no så han kunne dessverre ikkje komma bort å retta det eg skreiv før eg sendte det.

Seriøst, eg sitt ikkje her å påstår at eg er verdens beste mor og at alle andre "suge". Det var ein konkret situasjon som trigga irritasjonen min, ei eg kjenne som eg syns absolutt burde vore meir sammen med ungane sine og ikkje vera så utruleg opptatt av seg sjølv. Det fins mange typer mennesker her i verden, såpass forstår jo eg og.

Skrevet

Jammen så forhold deg til denne personen da, menneske, ikke til "folk."

Skrevet

Jeg har fått to bran på to mnd. kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hatt vansker med hverken å stelle eller sminke meg.

Hvorfor skulle det være noe porblem? Må du bære rundt på ungen din 27/7? Sover den ikke? Setter den ikke pris på å få være litt i fred av og til? Klarer den ikke å vente på at mor ordner seg?

Og å gå ut og kose seg med andre en barnet fra tid til annet? har du ikke andre behov en bare baby du? Du sier du har en pappa til barnet. har ikke han behov for å få være litt alene med ungen? Det blir vanskelig for ham å knytte skikkelige bånd når du tråkker oppetter hele tiden. Og hva med besteforeldre, er det ikke et pluss at barnet blir kjent med, glad i og trygg på familien sin?

Man trenger ikke å gi slipp på alt annet for å være en god mor. Jeg tør nesten si at man BØR ikke gi slipp på alt annet for å være en god mor.

Skrevet

Det ene utelukker ikke det andre. Man kan gå ut med venner og la pappaen være hjemme (håper ikke du anser pappa som å være "barnevakt?")

Synes det er greit å kunne stelle seg litt, lage middag, treffe venner, trene og ikke bare dikkedikkedakke med babyen.

Skrevet

Det er mange som vil hevde at en mor som klarer å ta vare på seg selv er flinkere å ta vare på ungene sine. Jeg vet at jeg er flinkere med alt hvis jeg føler meg velstelt og bra. Hvis jeg går rundt i joggebukser, med strikk i håret helt usminket føler jeg meg som en søppelsekk og alt blir negativt ladet. Men du får gjøre som du vil.....

Skrevet

Syns litt synd på deg jeg som aldri kan prioritere deg selv jeg..

min lille er 3 mnd, men har vært ute med jentene flere ganger.. Noen ganger er vi på kafe med baby, og noen ganger uten.

Det er da viktig at barnefaren også får knyttet bånd til den lille.

Vi har tilogmed vært i Sverige en hel dag og da var hun hos bestemor.

Deeeilig! Ta deg litt fri, det er sannsynligvis det beste for dere begge;)

Skrevet

Mente å si: Jeg syns litt synd på deg, som aldri kan prioritere deg selv;)

Skrevet

Eg trives i selskap med dottera mi! Når eg er vekke frå ho i nokre timar så savne eg ho. Kjøre eg bil aleine så ser eg fleire gonge i speilet, men ho er jo ikkje der. Eg høyre ho utan at ho er der.. Mulig eg er blitt paranoid, muhhaha. Lika greitt å ta ho med seg når eg skal noko. Dei fleste ting eg har lyst å gjera kan eg ta ho med på, så då gjer eg det og. Trilleturar er perfekt trening og godt for oss begge. Og eg treng ikkje sjå ut som frøken norge for å gå på tur eller til butikken vel? Men eg går ikkje rundt som eit levande spøkelse viss nokon trudde det! Gidd ikkje bruke meir tid på badet enn nødvendig!

Eit par gonger har eg vore på fest (bygdafest), men edru og ikkje lengre vekke enn at eg kunne komma heim å gje ungen mat dersom det var nødvendig. På den tida sov ho vanlegvis frå ca kl 20 til ca kl 03, for så å eta i ca 10min og sov til ca kl 07. Så eg visste (og kjente det på brysta) når jenta kom til å vakne. Pumpinga har eg aldri fått til, men eg har ikkje heller jobba så hardt med det. Dei gongene eg pumpa har eg økt produksjonen så mykje at eg har vakna i ein dam av mjølk om nettene. Eg må ha kontinuitet i amminga, då produsere eg perfekt mengde mjølk. Trives best sånn!

Dottera mi (5mnd) får ligge masse aleine, men eg er i nærleiken! Like å følgja med på ho. Babyar lærer så fort og eg syns det er fasinerande. I dag klarte ho å komme seg over ein liten kant som er rundt leiketeppet. Ho skrattlo når eg kommenterte det, ho skjønte at ho hadde gjort noko som ho ikkje hadde gjort før, og syns reaksjonen min var morsom. Ikkje alle som syns dette med utvikling er så interessant og det er jo heilt greitt.

Eg er veldig opptatt over korleis ungen vår skal oppdras og mannen min og eg diskutere ofte barneoppdragelse. Han er veldig delaktig og me har saman laga diverse rutinar. No i ferien tar me morgonskiftet annakvar dag. Han tar nesten alltid kveldsstellet og legg ho, kvelden er far/datter-tid. Me er relativt ofte på besøk hos besteforeldra. Men det er vanskeleg for dei å komme her å vera barnevakt, alle besteforeldra bur eit stykke vekke.

Men kva skjedde? Denne diskusjonen skulle ikkje handla om MEG! Føler meg ganske misforstått. Eg var litt trøtt når eg fant ut eg skulle skrive eit innlegg her og trudde eg skulle få tilbakemeldingar frå folk som var einig med meg, faktisk! Første gong eg skrive inn på forumet og eg har lært at det er ganske mange normer for å skrive innlegg i slike forum...

*skriv ikkje på dialekt!

*skriv veldig detaljert og uttrykk deg tydeleg

*skriv ikkje når du er trøtt (og det er eg no så dette var kanskje litt dumt..hehe)

*ikkje bruk :)

*ordet "folk" betyr alle i heile verden utenom meg sjølv på østlandsk (??)

fins nok fleir og...(me lære så lenge me leve)

I helsikken, detta blei jo reine avhandlinga! No er det jammen på tide å legge seg.

Skrevet

Du glemte "velg ikke kranglesiden om målet er enighet." =)

Å skrive på dialekt er en uting samme hvor du måtte ønske å formidle noe.

Skrevet

Hvem ba deg beskrive din hverdag så til de grader?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...