minimy m Emma & Emil! Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Farlig tro?? Aldri i mitt liv fått flått på meg før, men akkurat nå når jeg skulle på do, satt det en liten en på magen min.. En cm fra navelen nesten!! Er i uke 30! Måtte få sambo til å ta den for meg... Tror han fikk med alt! Men blir litt bekymra i grun!! Håper noen gir meg noen synspungter Klemmer fra
attpåklatten blir storesøster! Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Ville ha ringt legevakta og hørt hva de sa - bare for å være på den "sikre" siden!
♥2 små gull♥ Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Hvis den var liten har den sikkert ikke sittet så lenge, men jeg ville ringt legevakten og spurt for sikkerhetsskyld, i og med at du er gravid. Men mulig det er overhysterisk å gjøre, men jeg har fullstendig panikk mot flått, det er noe av det ekleste jeg vet om!! Fyttirakkern for noen ekle kryp!!
Snuppa & llillebror Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 De er ikke farlige så lenge de ikke har sittet der bortimot et døgn...og da ville den ha vært ganske oppblåst/full. Men ring uansett om du er engstelig...
minimy m Emma & Emil! Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2009 Ja de er noen ordentlig ekkle kryp!! Akkurat prata med de på legevakta.. Det var ikke no farlig sa hu! Jeg tror ikk den kan ha sittet der så lenge, for den var ganske liten! Oxo smører jeg jo magen hver morgen, så da hadde jeg nok sett den i dag til morgen!! Men jeg skulle huske på at jeg hadde hatt den der, sa hu! Akkurat som om jeg glemmer det Hvis det skulle bli no merke der, ell no. Måtte jeg ta kontakt, men det kunne ta en stund....!! Takker for svar
Bringebærmamma 160611 Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Når man får flåttbitt er det Borrelia man er først og fremst bekymret for. Man kan kun bli smittet av Borrelia om flåtten har sittet lengre enn 24 timer. Som du skriver er det liten sjanse for dette hos deg, da du har godt kontroll på magen din ;-) OM man skulle bli smittet av Borrelia, får man i de aller fleste tilfeller en rød ring rundt bittstedet. Det er det du skal være obs på. I tilleg bør du være obs på om du skulle få høy feber, og føle deg slapp og uvell. Men............På landsbasis er det kun 0,3-0,5 % av flåtten som er bærer av Borrelia, (Det kan være lokale variasjoner. Enkelte steder i Vestfold og Agder - fylkene kan være en større andel av flåtten som er bærer av Borrelia). Men alikevel, summa sumarum er det ikke så stor sjanse for at man blir smittet av Borrelia fra flått. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå