Gå til innhold

Hvor mye spiser deres på ca 24-28 mnd til hvert måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks. frokost/brødmåltid her er 1 skive uten skorper og kanskje 1/2 - 1 yoghurt etterpå..

Eller 1-2 knekkebrød.

Syns dette er litt lite, men får ikke i mer.

Deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer fra dag til dag egentlig. Noen ganger spiser han 2-3 brødskiver (med skorpe) til frokost, mens andre ganger bare en halv skive.

Han har ofte perioder hvor han kan spise "hele dagen, og får i seg utrolige mengder, men så har han perioder hvor han spiser ganske lite igjen.

Tenker ikke så mye over det, for jeg tenker at han spiser til han er mett, og vi har ikke like god matlyst hver dag. Og det er sikkert i vokseperioder han spiser ekstra mye.

Skrevet

Jenten min er 29 mnd, men svarer likevel jeg. Hun spiser max det samme som din. Og til middag tar hun et par biter, før hun nekter og spise mer. Hun er fryktelig tynn, og jeg skulle så ønske at hun kunne spise litt mer, av alle de opplagte grunnene, men og fordi jeg begynner å få problemer med å finne klær som holder seg oppe på henne...

Skrevet

26mnd. Spiser mellom 2 og 4 brødskiver + en banan e.l.

Skrevet

Jenta mi er 24mnd og mengde mat varierer, men stort sett spiser hun veldig bra.

2-3skiver til frokst, med skorper som regel (evnt. yoghurt med havregryn og 1skive)

Havregrøt til lunsj, spiser da en god posjon med grøt, eller 2-3skiver og litt frukt

Middag spiser hun ca ei potet, litt kjøtt eller fisk og mye grønnsaker

Kveldsmat spiser hun 2-3skiver

Hun har som regel et mellommåltid med frukt en gang om dagen også.

Det hender hun har perioder der hun ikke vil ha noe særlig med mat, men til nå har hun vært velsignet med god matlyst og spiser det meste hun får servert:) , hun er hverken tynn eller tykk, men akkurat passe lubben og full rulle hele dagen :D

Skrevet

Takk for svarene :)

Middag her består på en god dag av f.eks ei wienerpølse, eller en porsjon ris/pasta. Men ikke begge delene samtidig :/

Kommer seg vel etterhvert, har også en lettvekter og problemer med å finne passelige klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...