Gå til innhold

svineinfluensa og astma/gravide.


mor_t_Mathias

Anbefalte innlegg

Eg har ein sønn på 1 år som har astma, og tenker på dette svineriet.Leser overalt at folk med astma,folk under 30 år og gravide er meir utsatt. Eg er og gravid i uke 29. Jobber i barnehage og lurer på om eg skal sjukemelde meg og ha sønnen min heime? Kva meiner dere. Er det for drastikk? Det er jo det kjæreste vi eiger det er snakk om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ;) Jeg forstår godt din bekymring rundt dette. Hadde det vært meg ville jeg helt klart tatt opp denne problemstillingen med lege-jordmor. Hørt hva de tenkte.. Vi leser jo om stadig flere utbrudd og ville nok selv ha kjent litt på magefølelsen min rundt egen arbeids-familie situasjon...Hadde jeg vært bekymret...ville jeg nok tatt ut sykemelding for en periode. Ikke godt for noen hvis man går rundt og er kjempe nervøs ol heller. LYKKE TIL uansett hva du bestemmer deg for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Takk for svar. Setter pris på det. Synnest det er veldig vansklig og bestemme seg for noe i denne situasjonen. Noen er jo heilt hysteriske (inkludert meg sjølv og samboren min) medan andre synnest at det heile er oppblåst sladder. Det er jo ikkje godt og vite kva som er sant heller når det er så mye fram og tilbake med hvor farlig og alvorlig dette er. Men uansett så har jo sønnen min astma og eg leser jo OVERALT at dei er i risiko gruppen. Eg tenkte faktisk at eg skulle ned og snakke med dei på helsestajonen i dag og høyre kva dei meiner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bekymret. Datteren min har nettopp fylt to, har sannsynligvis astma (ikke diagnostisert), og har hatt luftveisinfeksjoner flere ganger i vinter.

Min mann er engelsk, vi skal bort dit snart, og når minsten blir født i oktober kommer hans familie selvsagt hit.

Vi kan ikke isolere oss, og jeg regner med at svineinfluensaen vil herje i flere år - dette går jo ikke over.

Så i vårt tilfelle så føler jeg at vi bare får se hvordan det går. Tror ikke vi klarer å unngå det i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er første gang på dette her siden jeg har allerede isolert meg pga svineinfluensa. Veldig godt å lese at jeg ikke er den eneste som bekymrer meg. Nettavisen hadde en artikkel i går om faren ved graviditet. Heldigvis er jeg ikke i jobb og vi kutter ut åpen barnehage for vår datter som blir to år i september. Har dårlig samvittighet for henne, men det hjelper ikke at mammaen blir (alvorlig) syk. Det er jo det med faren for lungebetennelse siden lungene har dårlig plass pga dem store livmoren. Samtidig venter legene å gi medisin pga fosteret og dermed kan det utvikle seg sterkere. Føler veldig med deg siden jeg er også fra Tyskland, skulle på slektstevne i september og venter på besøk, men kansellerer det meste. Folk flest har jo en laydback holdning til svineinfluensa og leser ikke akkurat om faren for oss gravide som de kanskje smitter med å selv ikke tar det alvorlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gerit å få en diskusjon rundt dette! Jeg er selv lærer, og tenker de samme tingene som deg. Men så er det vel slik at vi omgås folk uansett hvor vi ferdes,og slik blir vi utsatt for smittefaren samme hva...eller? Mannen min er butikksjef og fikk nettopp inn to sykmeldinger pga svineinfluensa, og da ble jeg i alle fall bekymret!! Han har jo omgått disse menneskene mens de har vært syke, før de visste hva det var... Nei, det er ekkelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk tips om et homeopatisk middel mot influensavirus som heter Cystus 052 som man skal ta før man møter folkemengder. Skaffet meg dette via Tyskland (man får dessverre ikke tak i dette i Norge). Cystus binder virus og skyller dette ut før det fester seg i kroppen. Det er sugetabletter som smaker forferdelig og man skal ta 1-2 tabletter hver 1-2 timer, start med 1 time før man møter folkemengder, dvs. f.eks. på buss eller tog, i butikker eller ved møter. Vi kjørte ganske godt med dette så langt. Spesielt mannen min suger mye på det som er i jobb og skulle absolutt på Madonnakonsert ;-). For de som kan tysk info på "http://www.urheimische-medizin.de/produkte/03-Cystus-052-Infektblocker-Tabletten.htm" og garantert skadefri for gravide og småbarn. De kan suge på dette sammen med noe mer søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...