Anne lise og Dennis<3 Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Jeg er i uke 25 nå, de siste 2 dagene har lille gutten i magen vært veldig rolig. Han har vanligvis vært veldig aktiv med en gang jeg setter meg ned eller står stille og han romsterer og holder på lenge av gangen. Disse siste dagene har jeg bare kjent han litt av og til. Det er såpass mye forskjell på aktiviteten at jeg har merket det godt. Jeg har lest at hvis barnet etter uke 28 ikke har regelmessig aktivitet så skal man ringe føden, hva med uke 25? er det vanlig at han har noen bra dager og noen dårlige? er litt redd Hva ville dere gjort?
Anne lise og Dennis<3 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 26. juli 2009 ja, kanskje jeg bør det.. jeg har bare så veldig sykehus skrekk og gruer meg veldig for å ringe tilfelle jeg må inn=S Ja kjenner liv men veeeldig lite iforhold til hva det var.
Gjest eelis+guttespire Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Ring føden. Hvis du ringer legevakta ber de deg bare om å ringe dit uansett. Bare det at du er bekymret er grunn nok til å ringe, syns jeg. Heller en gang for mye enn en gang for lite :-)
Vasha Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Har en veldig aktiv gutt i magen selv, men merker at aktiviteten kan variere litt ut fra hvordan han ligger. Hvis magen min blir veldig hard og han ligger med ryggen utover, så kjenner jeg mindre spark enn ellers. Heldigvis ligger han sjelden slik, så sparkene er stort sett mange. I første svangerskap var jeg ofte bekymret, før jeg oppdaget at det hadde litt med babyens liggestilling å gjøre. Det kan være derfor du ikke kjenner så mye liv, men dersom du er veldig bekymret er det bedre å ta kontakt med føden eller lege for å få et skikkelig svar. Vi opplever alle ting forskjellig. Det går nok fint skal du se!
Anne lise og Dennis<3 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2009 Tusen takk for svarene=D Vi ringte Ahus kl 21.30 ca da ba de meg spise en banan og drikke så magen min var litt full, så skulle jeg legge meg på venstre side i 30-60 min. Etter dette skulle jeg ringe tilbake uansett om han var aktiv eller ikke noe han selvfølgelig ikke var. 22.30 ringte vi tilbake og fikk beskjed om å komme ned med en gang. Da hadde de gjort klart rom for oss hvor de sjekka hjertelyd og bevegelse og tok ultralyd. Alt var bra med lille gutten vår så legen trudde det var at babyen var sliten etter en stressende uke. Han hadde helt perfekte mål og veide 817g. Stor og fin hadde han blitt. Så kl 00.30 var vi hjemme igjen og kunne legge hodet på puta og sovne godt! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå