Gå til innhold

muligens gravid...og trenger synspunkter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har to barn fra før...minste blir 3år. er litt over 2 år siden det ble slutt med bf.

han er vanskelig til tider..og ønsker nok egentlig å komme tiil bake...men jeg kunne ikke vært mer glad for endelig å ha han på avstand.

nå er saken det at jeg hadde en herlig sommerflørt.....vi var nok litt vel uforsiktige i fylla...litt for mange ganger.....dvs han spurte om jeg brukte piller...jeg sa nei...og så slutta han bruke kondom.....hmm....i fylla tenkte jo jeg at det kom til å gå så bra så bare han hoppa av i svingen.....utrolig hvor tåpelig man kan tenke når man har litt for mye innabords.....det skal også sies at jeg hadde barnefri ellers hadde jeg verken gjort det ene eller det andre....

meen nå....skulle jeg hatt mens i går.....ikke kommet....har litt vont i korsrygg....stikkinger ut mot brystvortene....trøtt...men det kan jo være for at jeg sover lite...men merkelig og for jeg pleier alltid sove lite....men såmkan det jo være tegn på mensen? jeg klarer ikke tenke rasjonellt nå....vet ikke hvor følelsene skal være i forhold til dette....

så hva pokker gjør jeg om jeg er gravid nå?????

tre barn alene??? muligens barnefar nr.1 klikker vinkkel....hvem pokker vet hva flørten evt. barnefar 2 vil reagere....vil han ha eller ikke...og hva gjør jeg da????

er det ikke helt på trynet å få et barn nr 3 uten foorhold???? :-/

trenger serriøst råd her!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg leser innlegget får jeg inntrykk av at du tenker mest på hvordan bf og din eks vil reagere... Jeg lurer på; ønsker du dette barnet? Hvis svaret er ja, synes jeg du skal beholde det.

Nå vet du ikke om du er gravid da... Men om du er det, ta en prat med bf. Din eks har vel ikke så mye med dette og gjøre???

Skrevet

Ikke tenk så mye før du faktisk har fått bekreftet om du er gravid eller ikke. Ingen vits å lage masse tanker om ting dersom du faktisk ikke er gravid.

Skrevet

Enig med anonym 20.53, ta en test,også kan du begynne å tenke hvis du ER gravid.

Ikke noe vits i å ta sorgene på forskudd. ;)

Skrevet

jeg er faktisk livredd for hva barnefar til di jeg har fra før av vil reagere om jeg får en unge uten forhold.....han klikker til di grader tror jeg....og jeg er derfor mest redd hva han vil sette igang rundt dem jeg har fra før....jeg stoler ikke nok på han til at han skal ha dem mer enn han haar dem.....

barnefar er jeg også redd for hva han vil si....er jo ingen drømmesituasjon å få et barn uten å være sammen....er stor avstand mellom oss også....jeg er ikke flyttbar og tror heller ikke han er det....

jeg og mine tanker rundt en til.....huff.....det er såm vanskelig...jeg kunne godt tenke meg en til...men har jo alltid tenkt at det skulle bli lenge til og i et fast etablert forhold....sukk....

meeen så ser jeg på di søte jeg har fra før og hvordan kan man ta bort noe som man kommer til å være like herligt å nydelig som dem......

men hva vil familie og venner si.....er jo nå først jeg endelig begynner å leve igjen etter det forferdelige forholdet med andre faren....huff :-(

jeg er håpløst forvirret.....og ganske sikker på at jeg er gravid....nnår jeg skal være ærlig med meg selv.......men håper det er nervøsiteten som spiller kroppen min ett puss....

hva hadde dere gjort?

er jeg grusom om jeg beholder?

er jeg grusom om jeg tar bort?

huff :(

Skrevet

Du har nok vært litt dum, men grusom er du ikke.

1. Pust inn - tell til tre - pust ut

2. Ta en graviditetstest

3. Hvis positiv; dersom du tar abort må du forvente en psykisk knekk som du ikke kan tenke deg før du utfører (snakker av erfaring), men samtidig kan det være det beste for deg og din lille familie.

Dersom du beholder må du tåle reaksjoner fra både bf1 og bf2. Det kommer til å bli tøft og vanskelig.

Prøv å tenke gjennom hva som er best for deg og dine barn. Det er vansskelig å si deg hva du skal gjøre. Men ingen kan kalle deg grusom fordi om du tar abort, ei heller om du beholder.

Det er litt av en smørje. Ønsker deg lykke til uansett hva du ender opp med!

Skrevet

tusen takk for fint svar.....

men hva ER det beste for min lille familie? ungene har vel ikke vont av en søsken til? er det riktig å ta bort et barn for å "føye" eksen? det hele kommer jo ann på hva denne barnefar sier....om jeg i det heletatt ER gravid....

men JEG trenger rråd...fra så mange som mulig...hva ville dere sagt om det var deres søster, veninne osv i denne situasjonen? hva ville dere sagt bak ryggen på "henne" da?

jeg skal jo overleve situasjonen også....dun er bare forbokstaven på min sommerslige uansvarlighet :(

jeg aner ikke hvordan jeg skal si dette til denne flørten heller om det viser seg at der er et lite menneske på vei....huff.....

og når og hvordan sier jeg det til eksen???

Skrevet

Men HERREgud da dame, drit i exen din! Hva pokker han har med saken å gjøre, DET lurer jeg på.

Vil du beholde, javel, hvis ikke, så tar du abort.

Hvor vanskelig KAN det være?

Skrevet

huff jo du har rett.....:( men likevel vanskelig valg....gruer meg veeeldig til reaksjonen til denne flørten min :(

jeg tror jeg vil ha....det som er så synd...jeg elsker unger....men unner jeg ungen et liv uten en far om han ikke vil ha??? hvordan pleier menn å reagere om dem ikke vil ha???

huff...vet jeg ser forferdelig negativt på ddette...men er jo manges liv det er snakk om....

hva ville du gjort???

Skrevet

Herregud da, anonym 23.17.

Du må da vel klare å tenke deg til at det ikke er BARE BARE å ta abort eller beholde når man er i en kjip situasjon.

Er ikke sikkert det er så veldig morro og sitte igjen med 3 barn alene, å jeg kan fortelle deg det at det er heller ikke noe 'javel, så tar jeg abort', heller.

Hun var uforsiktig (ikke smart om man ikke ønsker flere barn) men det kan vel skje den beste av oss også...

Skrevet

Når du skal avgjøre om du skal beholde eller fjerne det...Bør det utelukkene være kun dine egne synspunkter som bør komme frem,om du klarer å ta vare på et tredje barn alene...Din x eller blivende BF har svært lite de skulle sagt...X din bør du ikke levne en tanke,det er du og du alene som vet om dette blir en god ting for dine barn og deg.X din skal ikke leve ditt liv,ergo så bør ikke han ha noe som helst med din avgjørelse å gjøre.

Om du er en sterk og oppegående mamma/dame så klarer du et barn til,det kommer til å gå så fint atte.Da har jeg 110% tro på deg ;0)

Ha en fin kveld ;0)

Skrevet

tuuusen takk for svar.....:)

jeg vet jo at han ikke har noe med mitt liv å gjøre...men dumme meg har to barn med en muslim fra før :'( greit det...men han er ikke enkel....

om der er et barn på vei..så synes jo jeg personlig at den faren har en del han har å si også....er jo hans liv også ddet gjelder....meen til syvende og sist min avgjørelse...og jeg er heeelt i villrede nå...:(

at jeg klarer å ta vare på dem alene det vet jeg at jeg klarer....men klarer jeg alt det psykiske rundt meg...om jeg blir "utstøtt" på en måte....er det ikke ganske taper av meg å få et barn med en jeg knappt kjenner? som kansje for allt jeg vet ikke vil ha det barnet? huff :(

hva er egentlig det beste? ingen som kan svare mitt svar på det sia jeg ikke vet det selv....men hva ville dere gjort i min situasjon?

Skrevet

Det skjønner jeg godt ja, men når man først har rotet seg opp i en sånn situasjon må man faktisk fikse det og.

Jeg synes ikke exen har et pøkk han skulle sagt, bf derimot må jo få vite dette. Om han vil ha det eller ikke ville ikke jeg tatt veldig tungt, her må du se hva DU vil/greier/osv. Men, dere var to om dette, så.

Lykke til, hva du enn velger. Dette er ditt valg, hva vi andre ville gjort betyr lite:)

Skrevet

nå er jeg da to dager på overtid....ingen mens.....må vel til korset å kjøpe en test...igjen....meeen må jeg vente til morgenurin??

Skrevet

Når du er på overtid, skal du kunne teste når som helst på dagen. Anbefaler deg å kjøpe en digital Clear Blue, da den uansett er mest følsom. Lykke til, HI!

Skrevet

Så kan jeg jo supplere med hva jeg hadde gjort i din situasjon: Jeg ville ikke beholdt barnet under de forutsetningene du har, med mindre bf2 var villig til å ha et forhold og stille opp for deg, den i magen og barna du har fra før. Det hadde blitt for tøft på de fleste måter å gå igjennom det alene.

Håper det ordner seg til det beste for deg!

Skrevet

Hi dette klarer du ,jeg vet hvordan du har det...Jeg hadde 3 barn fra før og ble gravid med en som ikke har noe å gjøre med sitt barn idag(selv om han lover det),men jeg har ikke angret i det hele tatt.Storkoser oss gjør vi,men klart jeg var bekymret i begynnelsen.Men nå var abort aldri et valg for min del og det er jeg glad for idag.

Masse lykke til ;0)

Skrevet

Om du er avhengig av andres mening for å bestemme deg,- så er du nok ikke moden nok hverken for de to tidligere barn eller dette....

En voksen kvinne bør ta kunne ta en slik avgjørelse selv,-eller?? Og det at du er mer bekymret for "ditt rykte" og hva "andre vil si",- enn for dine følelser ovenfor et evt nytt barn,- synes jeg bare underskirver dette..Hva slags mor ER du og KAN du bli for dine allerede eksisterende barn samt et evt nytt et? Tar du avgjørelser selv mtp de, eller er det en generell tendens at du er så usikker på hva andre vil si om dine valg....?? Hva slags forbilde er det for dine barn.... Osv osv

Det er DU SELV som må ta avgjørelsen her, ikke støtt deg til Dib-forumet ihjvertfall...Snakk i det minste med profesjonelle...Mulig du trenger det uansett...

Lykke til med valget,-om det skulle bli noe

Skrevet

tusen takk Anonym 09:40

dette var beroligende lesing :)

er godt å høre at flere er i og har vert i samme situasjon...:)

jeg har hørt om di som har første barn på denne måten...men barn nr 3 liksom...det har jeg ikke hørt før...så du beroliget meg sterkt her! tuusen takk :)

skal avgårde å kjøpe test nå etterpå...så får vi se hva som skjer når jeg har testa...og om den er positiv...så må jeg jo snakke med bf....håper han takkler det fint...og om han gjør det...så tror jeg nok han er peronen som vil stille opp.....men om det blir fra utsiden eller innsiden...det vet jeg ikke....men bedre enn ingenting....håper og tror det allefall....men jeg kan jo også ta heelt feil da....

til du anonym som mener at jeg ikke kan være en god mor for mine barn eller for et eventuellt til...det synes jeg er direkte slemmt av deg å si!! så med den holdningen DIN hvilken mor er da DU???

dette handler ikke om å ta valg ut fra hva andre mener....men å høre andres erfaringer å få flere synsvinkler....dette er ikke noe jeg vil snakke om med hvemsomhelst av di jeg kjenner...å da er det faktisk godt å ha en plass man kan høre om andres erfaringer uten at noen vet hvem jeg er!!!

HI

Skrevet

veldig snart nå....driver å drikker så jeg skal få til å tisse :)

Skrevet

Trenger ikke mange dråpene. Lykke til! :-)

Skrevet

Nå må du vel ha rukket å teste? *spent*

Skrevet

ble en digital clear blue.....den sa ikke gravid...

Skrevet

Hva føler du nå?

Har tenkt mye på deg i dag, og håpet at det ville ende godt for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...