Gå til innhold

Svineinfluensa -vente med å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et svært smitteutsatt yrke, og mistet i forrige svangerskap pga en virussykdom. Nå er jeg bekymret for svineinfluensaen. Vurderer å vente med å prøve på nytt til vaksinen er klar eller jeg evt har hatt sykdommen. Tror jeg vil være ødelagt av bekymring på jobb hvis jeg blir gravid nå, med tanke på det som hendte sist. Samtidig er jeg svært ivrig etter å prøve på nytt. Flere som tenker slik? Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble altså med all sannsynlighet smittet på jobb sist, på tross av strenge hygieneregimer med hansker, munnbind, sprit etc.

Skrevet

Ingen som har meninger å dele med meg?

Skrevet

Vaksinen er jo klar om iløpet av høsten. Hvis ikke klokka di tikker forferdelig mye kan du jo vente siden du er mye utsatt og kommer til å være engstelig. Jeg vurderer også å vente, men har allerede tatt ut spiralen. Så det ser dårlig ut med tanke på min venting ;-)

Skrevet

Du har ikke rett på svangerskapspenger da, hvis du har et yrke som utsetter deg for risiko? Mener å ha hørt at ambulansepersonell ikke får lov til å jobbe når de blir gravide...

Skrevet

Og hva om vaksinen viser seg å ha uhedige bivirkninger for gravide..? Virker som om alle setter sin lit til denne vaksinen, men den er jo bare på teststadiet..

Skrevet

Det har jeg tenkt på også. Tenker derfor på å vente til etter at jeg har fått vaksinen med å prøve å bli gravid. Men hvor lenge må jeg da vente? Kanskje jeg må ta en telefon til fhi.

Tusen takk for svarene!

HI

Skrevet

Skal sjekke dette, eller om det evt er noe administrativt arbeid jeg kan brukes til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...