trillelille Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Mini er to år. Han har hatt to uker ferie sammen med pappan sin nå. den første uka så jeg ham ett par-tre ganger, uke nr 2 reiste de bort. I følge faren hadde de det supert. Helga etter uke nr 2 var vi sammen alle tre, og nå har han to uker hos meg. Og han er så rar! Veeeldig klengete og sutrete. Og plutselig går han bort, inn på rommet sitt og lukker døra. Høres ut som om han sutrer/klynker litt der inne. Setter seg ned og nekter å se på meg, bare ser ned/bort. Han virker så lei seg! Og med en gang verden går ham i mot så er det full krise. Hyyylskrik for den minste ting. (mye verre enn vanlig) Hva er dette? Hvordan skal jeg takle det? Hjeeelp! Er så bekymret, og savner den blide gode gutten min! Nå skal det nevnes at det er ikke sånn hele tiden, mesteparten av tida er alt greit, men veien er veldig kort mellom sinnstilstandene. Han har skikkelige humørsvingninger! Uff, er så lei meg.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Huff da, tror jeg ville prøvd å prate med far jeg, for å høre om hvordan han har oppført seg... Kan ikke være mye godt "klem"
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Tror han er litt forvirret etter en slik ferie. Var han vant med at pappa ikke bodde sammen med dere, hvor ofte var han hos pappaen sin før ferien?
trillelille Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2009 Pappaen sier de har hatt det supert. Og det tror jeg egentlig stemmer også, fikk rapporter daglig om hvor gøy de hadde det. Og jeg pleier å skjønne det veldig godt når han lyver. Det er ett år siden vi gikk fra hverandre, og de siste mnd har han vært hos pappaen sin to kvelder i uka og annenhver helg, stort sett. Så er veldig vant til å være sammen med pappa.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Da kan det rett og slett være litt "trass" også, eller kanskje han rett og slett har vondt en plass?
noje Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Jeg ville ha snakket med en helsesøster. luft bekymringene dine. Har vært alenemor selv og vet det kan være vanskelig når en ikke har kontroll på hva barna gjør og hvordan de har det hos faren. Det var ofte typisk hos meg at ungen ble litt utav seg når det var mye fram og tilbake, det er litt ustadig i ferier. Humørsvingninger ja. Noen barn reagerer på at en ikke lenger har de faste rutinene.
bl0mma Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 kansje pappan har sagt noe o att han ønskade att det var sådan alltid (att gutten er hos han) og att han da blir bekyra att han ikke får se dig så mye. eller så ønskar han kansje rett o slett att ni kunde va sammen alle 3 hele tiden.
trillelille Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2009 Tenker at det kan være trass. Men vet ikke, han har jo trasset litt tidligere også, men ikke på denne måten. Det verste er at han virker så lei seg Knuser virkelig hjertet mitt Og tenker at han vil sikkert at vi skal være sammen hele tiden alle tre. Alle barn vil jo det. Føler meg som verdens verste mor som ikke kan gi ham det han helst vil ha
De tre gull Skrevet 26. juli 2009 #10 Skrevet 26. juli 2009 Det første som slo meg var at han kanskje er litt fornærmet på deg.. Han har jo ikke sett deg på en uke og en uke borte fra mammaen er jo lenge for en liten tass. Men ikke vet jeg..det var en tanke jeg fikk i hodet. Tenker nok at det går seg til i løpet av noen dager jeg:))
trillelille Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 26. juli 2009 Jeg tenkte også det... Men nå har vi vært sammen en uke, og det har ikke blitt bedre. Pappan hans har vært innom et par ganger i løpet av uka også, så han har truffet ham også. Og det er mest når mini og jeg er alene sammen, merker lite til det når vi f.eks er sammen med besteforeldre. Uff, litt fortvilet nå. Vil jo at han skal ha en fin ferie, men det virker ikke som om han har det
De tre gull Skrevet 26. juli 2009 #12 Skrevet 26. juli 2009 Å ja..jeg trodde at nettopp var kommet hjem til deg.. Nei jeg vet ikke, men ville nok ha tatt det opp med HS om dt ikke gir seg i løpet av en kort stund. Det er ikke mye kjekt å se at barnet sitt ikke har det bra.. Lykke til og sender en klem
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2009 #13 Skrevet 26. juli 2009 kanskje han tror du skal reise fra han igjen og er leiseg/såra over at du var borte så lenge? sønnen min har også reagert litt med og slå meg osv etter pappahelger, jeg tolker det som at han er sint fordi jeg "forsvant".
trillelille Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #14 Skrevet 26. juli 2009 Det er mulig det altså. Prøver å si til ham så ofte jeg kan at mamma er her, mamma går ikke fra deg, mamma er glad i deg osv. Hjelper ikke noe. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre Får prøve å få tak i helsesøster i morgen... Prøvde på fredag, men da var det null svar å få hele dagen.... Hvordan bør man takle det om han er redd jeg skal dra da? Det som er rart er at vi har vært på treningssenteret et par ganger etter at han kom til meg, og da har han vært på barnepassen alene en time uten problem. Mens her får han noia om jeg går på do. Uff, er så fortvilet. Noen som har en ide om hva jeg bør gjøre/hvordan jeg bør forholde meg? skal naturligvis kontakte hs, men de pleier ikke å kunne svare noe særlig... Dessverre...
It's all about me Skrevet 26. juli 2009 #15 Skrevet 26. juli 2009 Har en mann som reiser mye og en 3-åring og vet nå at han har mange måter å demostrere at han ikke liker situasjonen på. Tar noen dager å gå seg til innimellom, men han blir alltid seg selv igjen etter det.
trillelille Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #16 Skrevet 26. juli 2009 Ok. Så du tror bare det er det han gjør? er så bekymret for at det er noe ordentlig galt....
It's all about me Skrevet 26. juli 2009 #17 Skrevet 26. juli 2009 Det var det første som falt meg inn iallfall.
Mor&barn Skrevet 26. juli 2009 #18 Skrevet 26. juli 2009 Sånn er mini her og i perioder jeg har jobbet mye feks, og ikke vært like mye tilstede som vanlig. Var hjemme med han i halvannet år, så han merker forskjell på at mamma er mye borte og dermed blir han veldig trassen, vil ikke leke med meg, men plutselig klengete og kosete. Han vil på en måte ikke leke med meg, men jeg får ikke gå noe sted heller. Men det går seg alltid til når vi får tilbragt litt tid sammen igjen. Det løser seg snart, og jeg ville ikke tvilt på at han har hatt det supert med pappaen sin. Det er nok bare en forandring for han.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2009 #19 Skrevet 26. juli 2009 jeg tror jeg bare ville gitt han tid og ventet lenger med og være så lenge borte fra han igjen. og love han at du ikke går fra han osv, vet jeg ikke om hjelper siden du nettopp har gått fra han. du må heller bare gi han tid til å erfare at du er her igjen. la han bli med på do og gi han tid. det er det som funker her. og når han skal til faren neste gang, så forklarer du "du skal sove der 2 ganger før du skal hjem til meg igjen" osv, flere ganger i løpet av dagen. det er ihvertfall veldig viktig for min sønn, ellers blir han veldig usikker på hva som skjer neste uke skal min gutt 1 uke til pappaen sin, er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. han har aldri vært der så lenge før...
trillelille Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #20 Skrevet 26. juli 2009 Høres fornuftig ut. Skal helt klart ikke være så lenge borte fra ham før neste sommer! (Og helst ikke da heller, men kan jo ikke hindre dem i å reise bort). Han skal være hos meg en uke til, og så er det vanlig ordning igjen med to kvelder hos pappa, men første helga etter ferien er også hos meg. Så vi får vært mye sammen nå! Hadde egentlig planlagt at han skulle overnatte hos mormor en natt neste helg (hun ville så gjerne, og han storkoser seg hos dem), men jeg tror vi utsetter det når ting er sånn som det er nå.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2009 #21 Skrevet 26. juli 2009 du kan jo ta med deg en god bok og dra til mormor og bare være der mens hun koser seg med småen. sikkert digg for deg også, som et kompromis men det går helt sikkert fint med gutten din. han prøver nok bare å si i fra at det ble litt lenge uten mamma
trillelille Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #22 Skrevet 26. juli 2009 Det er sant, det kan jeg gjøre. God ide, takk Ja, det er forhåpentligvis bare noe sånt. Syns bare det virket så voldsomt, men det er kanskje sånn det er. er mye roligere nå, tusen takk. Har vært superbekymret for dette jeg. Men da bare koser vi oss og tar det med ro den siste ferieuka vår, så satser jeg på at den gode gamle gutten min snart er tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå