Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Hva synest dere om det? Kjæresten min har så å si alene bestemt at datteren vår skal være oss foreldrene hans menst vi reser til syden.. Personli mener jeg at jenta vår kjenner dem for lite? (Har ikke sett de på en måne) Hva mener dere om dette? jeg føler meg hysterisk som ikkje liker dette, synst igrunn det er helt grusomt.. Er redd for at hun senere nå kan bli redd for å bli forlatt osv..
Gjest Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Det hadde jeg ikke gjort. Hadde egentlig ikke vurdert å reise til syden uten barna mine i det hele tatt :-P Syns dermed ikke du er hysterisk, men vet ikke så mye rundt barnepsykologien oppe i det hele ;-)
Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2009 Godt å høre nokken er enig med meg.. :-) Her i huset betraktes jeg nok som hysterisk nemli.. Det er vel på tide å få satt foten ned.. men desverre har ikke vi likt syn på dette!
Gjest Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Har dere allerede bestilt reise og bestemt dere for en ferie uten barn? Eller hva med å ta med datteren på ferien?
rima Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Det hørtes brutalt ut. Jeg hadde nok følt som deg. Likevel er det jo sånn at barn tilpasser seg og datteren deres vil sikkert ha det helt fint sammen med besteforeldrene sine mens dere er borte. Men igjen; uff, så brutalt. Hva har forresten kjæresten din tenkt oppi dette? Tror jeg hadde tent på alle plugger dersom mannen min hadde tatt en sånn sjefsavgjørelse. Grrr!
FrøkenSprøken Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Det hadde jeg aldri gjort. Ikke pokker. Vi har en sønn på 3,5 år, og jeg har enda ikke tenkt tanken på å være så lenge borte fra ham. En langhelg er max, men jeg tror faktisk ikke det har skjedd, heller... Det lengste han har vært borte fra meg er fra torsdags kveld til søndags ettermiddag (blir jo en langhelg, det) men da var han og sambo på besøk til svigermor, så han var jo ikke borte fra begge foreldrene sine. Og da var han 3 år. Jeg vet at mange gjør det, men jeg synes det grenser mot uansvarlighet. Så små barn skal være sammen med foreldrene sine. Du er IKKE hønemor som mener dette. Det er mulig at jeg er hønemor, som fortsatt ikke ville ha vurdert det når barnet er 3,5 år, men jeg synes ikke det selv.
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 Hadde aldri reist ifra barnet mitt i en uke. Ikke når han var 1 år og ikke når han nå er 3 1\2 år. Nei, det synes jeg hørtes brutalt ut. Og levere en ettåring hos noen hun ikke har all verdens kontakt med, fordi dere skal kose dere i syden alene. Hadde aaaaaaldri gått med på det!
bl0mma Skrevet 26. juli 2009 #8 Skrevet 26. juli 2009 helt enig med dig HI att det kan få konsekvenser senere i livet med redsel att bli forlatt, min mormor fortalte for ett tag sedan noe som klarade opp litt for mig ang min mamma. Fram til hon va ca 1,5 år va hon veldi trygg o ikke redd noe, så havnade hon på sykehus i 1 uke ( for 50 år sedan fick ikke føreldrarne bli på sykehuset med barna) etter det blev hon veldi klengete, redd for att vare alena, helt hysterisk. Jag kan se nu att noen av desse tingen faktiskt har følgt henne som voxen med tanke på valg av menn ol.... Jag hadde ikke lemnet min 1 åring i mer en ett par timer, men kansje jag er litt hysterisk?
Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. juli 2009 Jeg tror nok at gubben her har et stoort press fra sin elskede mor om at hun må få bli kjent med han alene.. osv.. har alltid vert et mas om dette! kjenner jeg får lyst å hylgrine bare av tanken.. men kan vel evt gå med på en langhelg vist han får bli kjent med dem først..
CMH Skrevet 26. juli 2009 #10 Skrevet 26. juli 2009 Kunne klart det om ungen var fortrolig og trygg på besteforeldre. Vi tok oss en helg uten jentungen på 6 md i 3 dager, og det gikk fint. Savna henne naturligvis, men ringte hjem ofte og de skjemte henne masse bort og hun var bare smørblid hele tiden. Men så er hun helt trygg på besteforeldrene og da.. Hvis du føler det er feil for deg, så la vær å dra. Så enkelt og så greit. Jeg personlig tror kanskje det er verre for de større ungene som faktisk skjønner at mamma og pappa er reist og ikke kommer hjem på en stund, små barn i 1 årsalderen har ikke tidsperspektiv. Er jo heller ikke vits i å dra om du ikke greier å kose deg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå