*gruffalo* Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Var på hytta i helga, og begge guttene fikk flått på seg. Han ene fikk langt oppe på låret, han andre bak i nakken, Jeg er egentlig ikke bekymret for smitte, men følger selvfølgelig med de fremover. De sier at det er veldig få som blir smittet, så kan ikke gå rundt og være redd for det. I tillegg er jeg vant til flått etterhvert! Ungene har fått flått flere ganger nå, så er blitt ganske "dreven" i å sjekke de og fjerne de;)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Har enda til gode, og ha sett en flått..... heldigvis er det lite av det , her vi bor....
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Nei det har jeg ikke. Vi har ikke flått her som vi bor. Men hadde vært redd for smitte hvis jeg eller barna hadde hatt flått.
Ranveig R Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 JA! I dag, for første gong i mitt liv. TO stk på leggen. Sånn går det når ein skal leike idyll og ha picnic på plenen utanfor barneklinikken før ein skal "til pers" ;-p Er ikkje bekymra for smitte, men kjem til å følge litt med. Ein eventuell ring rundt bittet dukkar ikkje opp før etter 2-3 veker, så orkar ikkje gå å bekymre meg heilt frå i dag
blond Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2009 Barneklinikken? Har du sykt barn? Ingen vits i å bekymre seg før det er nødvendig, nei, he.he.. enig i det!
mozell Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Jeg har faktisk, i en alder av 27, aldri hatt en eneste flått på meg! Føler meg nesten litt unormal. Men samboeren min har visst pleid å ha drøssevis etter sommerferiene på hytta opp gjennom årene, så jeg følger med på barna dersom de skal ha "arvet" egenskapen, hehe. Ingen flått i sikte så langt i år heldigvis.
Ranveig R Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 http://www.dinbaby.com/forum/thread/140432370 (sånn i tilfelle du tilfeldigvis har erfaring med dette) Nei, eg tenker som så at eg kan begynne å bekymre meg for flåtten om 12-13 dagar, så slepp eg å gjere det så lenge før eg eventuelt ser nokon raud ring *haha*
blond Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2009 Har ikke erfaring med det selv. Er hun aktiv i lek? Har hun begynt å oppføre seg annerledes? Jeg ville undersøkt det hos legen og insistert på at undersøkelser ble gjort, helst hos barnelegen siden dere allerede har en forbindelse der. Da er det gjerne lettere å komme fram uten ventelister igjen.
Ranveig R Skrevet 28. juli 2009 #10 Skrevet 28. juli 2009 Kan leike fint når ho er i humør. Skriker/sutrar i snitt eit par timar pr dag. Har holdt på sånn sidan vi begynte med fast føde, trudde det var matvareallergi som gjorde det. No har ho melkefritt kosthald og har fått utelukka "alt" anna. Gastro-legen vi snakka med i dag trudde ikkje det var magen som plaga ho no, men kunne ikkje nok om "black-outs" og mulig hovudverk til å kunne uttale seg. Han skal snakke med overlegen i morgon om kor han skal henvise oss, vi treng ikkje gå gjennom fastlegen. Ser for meg at det blir nevro. Prat, undersøkelse og kanskje MR? Viss legen ikkje har ringt før fredag skal eg ringe han då, då skal han ha klar ein slagplan. Eg var kjempeflink og sa at eg VILLE ha det undersøkt )
lÅktiHaUDe Skrevet 28. juli 2009 #11 Skrevet 28. juli 2009 Ikke på meg selv men på barna. Husker ikke hvor de satt denne gangen, uff dårlig hukommelse hehe men de var veldig små og flate akkurat kommet på. Så var ikke bekymret ) men følger alltid med etterpå uansett.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 28. juli 2009 #12 Skrevet 28. juli 2009 Jenta mi fekk tre på ein dag. Er ikke bekymret for smitte da de ble fjernet samme dag som de kom på. Er mye flott her hvor vi bor, så vi sjekker barna hver kveld. Gutten min fikk ring ifjor. Vet ikke om det er slik ring mange andre får eller om det egentlig bare var en reaksjon på bittet og ikke på smitten. Men vi gikk jo da selvfølgelig til legen. Vi hadde da mistanke om at flotten hadde sittet på ei god stund. Legen vi kom til kunne ingenting om flått. Han visste ikke om det var ring "nok" til å gi noe AB kur. Eller noe? Han spurte meg hva jeg trodde. Jeg er jo langt fra noen lege. Jeg kan bare slik alle kan. Har ikke sett slik ring annet enn på bilder. Legen ville også sjekke såret om det lå noen rester igjen der, men da gutten min begynte å gråte så ville han ikke røre han mer. Så sa jeg at han ikke måtte bry seg med at han gråt, men nei, han ville ikke se mer på stikkstedet. Jeg måtte bare avgjøre selv hva jeg syntes var best. Jeg valgte da og si jatakk til AB kur, for jeg har hørt at det er det en skal ha hvis det er ring. Ringen kom samme dag som jeg fjernet flåtten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå