Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Ja altså det er noe jeg driver å funderer på.. Jeg har ikke nok melk til den lille gutten min, så styrer med erstatning.. Det går egentlig helt fint sålenge vi er hjemme eller hjemmes hos andre, for da har vi jo med det meste, og de aller fleste har jo ovn =) Men problemet kommer når vi skal ut å reise. Familien bor på andre kanten av landet, og det blir en 8 timer lang biltur. Eventuelt må vi ta buss. Hvordan skal jeg få laget klar morsmelkerstatning da? Går det an å ha med varmt vann (kokt selvsagt) på termos og ordne det slik? Har samme problemet når jeg skal begynne å jobbe smått igjen (50% bare,). Vi har et fint pauserom og sånn, og jeg kan ta pauser når jeg vil, men vi har ikke noe mer enn en mikrobølgeovn, kjøleskap og vask der, så også der vil det bli litt problemer. Er ikke hver arbeidsdag sambo har fri heller, så da må gutten min være med på jobb. Noen som har gode tips og råd til meg for at jeg skal få dette til å fungere?
Trollemor og snuppa! Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Ha med en termos med kokt vann, og flasker med litt kaldt vann, så blander du vann slik at det blir passe. Så putter du oppi det du skal ha av pulver.. Kjøp sånne beholdere fra avent i butikken som er tre rom i, så kan du måle til pulvermengden du skal ha.. )
Lea Laus Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Hei du:) Alternativ 1. : Varmt vann på termos. Vi kjøpte en sånn halvliters termos, utrolig praktisk. Ha ferdig kokt vann på flaskene, bland i termosvann til du får riktig temp, og så ha i pulveret. Alternativ 2. (til jobben) : Ha kokt vann på flaskene, gi de ca. 30 sek (alt ettersom hvor sterk microen er , hvor mye vann osv) i microen, og så ha i pulver.! Husk å rist vannet først, og ikke varm melken i micron, bare vannet. Alternativ 3.: Kjøp denne : http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16910960 Kjøp sånne urinprøveglass på apoteket, geniale for oppbevaring av ferdig mengder MME;)
Lea Laus Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 I bil kan du kjøpe en sånn greie som varmer opp flaskene for deg, som du putter i sigarettenneren, men syns egentlig det er lettere å bruke termos på tur;) De urinprøveglassene koster vel en ca. 10 kr. stk btw...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Så det ER faktisk sånn som varmer opp flaskene? Jeg trodde det bare var ønsketenking fra min side jeg. Må sjekke ut det, og i mellomtiden kjøpe en termos. vil helst ha en ny en, siden jeg syns det lukter sånn kaffi fra de termosene vi har. =) Tusen takk! Da kan jeg heller glede meg til sommerferie på østlandet, og jobb, istedenfor å stresse med dette !
Lea Laus Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Ja, men det er en evig diskusjon om hva som er best. WHO mener det beste er å blande i pulveret ved 70 grader. Derimot mener Nestle at den beste temperaturen er 40 grader. Det er vel snakk om at en del av næringstoffene blir ødelagt ved å blande inn pulveret ved så høy temp. Og 70 grader anbefales vel dersom du skal ha ferdig melk i kjøleskapet, noe som alle fraråder, da det kan danne seg bakterier. Jeg har lest og lest og lest om MME, og funnet ut at kokt vann i kjøleskap og så varme opp til 40 grader ved enten micro eller temos er det beste og det enkleste. Er viktig å få de næringsstoffene de trenger.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 De gangene du trenger det (når du er på reise) kan du kjøpe ferdigblandet morsmelkerstatning på boks. De oppbevares i romtemperatur og trenger ikke å varmes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå