BJE Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Jeg våkner flere ganger om natten av leggkramper eller "senestrekk". Noen som har et eller to tips å komme med for at det skal bli litt bedre?
Frkroosa Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Ja jeg trenger også noen råd .. Har våknet de to siste dagene med så voldsom vond krampe i leggen at jeg hoppa ut av senga for å så stå å trippe til det ga seg Noen som vet om noe "forebyggende" så man slipper disse krampene?
3 er nok! Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Jeg aner ikke om dette virker eller ikke, men her er to gamle kjerringråd som begge mine bestemødre bruker og som de sier hjelper. En jeg kjenner som jobber på aldershjem sier også at flere eldre bruker disse kjerringrådene på hjemmet der hun jobber. 1. Legg et såpestykke ved fotenden av senger når du sover. 2. bind en ulltråd (ja, det MÅ være ull, men vet ikke om det er en spes type ull), rundt ankelen eller håndleddet når du sover. Vet som sagt ikke om dette hjelper, men det er kanskje verdt forsøket?
Ameli Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Magnesium er forebyggende mot kramper, men hør med legen din før du begynner med det.
babymiffy Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har plagdes med leggkramper i flere uker nå. For min del funker det å legge bena høyt (legger ei stor pute under madrassen i fotenden), samtidig som jeg legger ei pute mellom bena når jeg sover. I tillegg prøver jeg å alltid ha bena høyt når jeg sitter.
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Hei:) Jeg er gravid med nr. 3, og hadde skikkelige leggkramper med de to første. Jeg gikk kun til fastlegen med de første to, men denne gangen har jeg kun gått til jordmor. Hun er superdyktig, og har fulgt meg opp på en helt annen måte enn fastlegen. Jeg fikk anbefalt "Bio-Magnesium" 200 mg, og jeg har ikke hatt leggkramper denne gangen. Virkelig verdt å prøve! Husker godt hvordan det var å sprette i taket pga. leggkramper... Au! (Fikk en detaljert analyse av blodet, og fikk vite at jeg måtte ta både mer jern og b-vitaminer også... Det finnes mange preparater på markedet, men hun anbefalte hvilke jeg burde bruke.)
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 27. juli 2009 #7 Skrevet 27. juli 2009 ... at jeg i tillegg ligger så ofte som mulig med bena høyt (alltid når jeg ser på tv). Det forebygger både leggkramper og åreknuter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå