cakes Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 ble litt satt ut, ringte føden og de sa det bare var å ta det med ro og se det an. gikk fint hvis det ble fødsel nå.. men, jeg vil jo ikke det da. vil jo at babyen skal bli inni der litt til dette er 3 gang for meg, de to forrige gangene har slimproppen gått 3 dager før fødsel har startet. så jeg håper virkelig at det ikke skjer noe nå. må vel bare ta det med ro da. noen andre som har opplevd dette? hvor lang tid tok det isåfall da, før det skjedde noe?
Stephanie_ Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 med førstemann gikk slimproppen og en uke seinere fikk jeg rier... men det var mye nærmere termin enn du er. jeg er i uke 32 og håper at slimproppen holder seg inntakt... for jeg har en følelse det blir tidlig fødsel på meg hvis den går. håper babyen din holder seg inne litt lengre da! lykke til...
cec26 Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 hei hei;) ikke noe å bekymre seg for i hele tatt... med nummer to så gikk den i uke 32, fødte i uke 41 og nå med nummer 3 så gikk den i uke 35 og jeg har 6 dager igjen til termin... så det trenger ikke å komme noen baby enda....
Mamma til snart 4 Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Min gikk også i den uken, men 4 uker senere er jeg her fortsatt;)
gravidmednummer2 Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 kjempedumt spørsmål fra en uerfaren førstegangs... hva er slimproppen og hvordan merker man denne?
Gjest Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Hos meg gikk den 6 uker før termin (og dagen jeg fødte), med min første, så det trenger ikke bety at fødselen er like om hjørnet. Med nr 3 gikk den 2-3 dager før, med nr 2 så jeg aldri noe til den.
Mamma til snart 4 Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 Slimproppen er som gele klumper, helt gjennomsiktig, du ser den evt når du tørker deg. den er ett tegn på modning, men den kan gå enten timer før fødsel eller uker, så det er ikke noe fødselstegn. men en skal være obs på infeksjonsfare når den er godt at en ikke tar boblebad, går i offentlige basseng osv. Noen ganger er det litt blod i den, som også er normalt;))
Gjest Skrevet 26. juli 2009 #8 Skrevet 26. juli 2009 Min gikk når vannet gikk men da var den som en slimklump med blod, så lenge den ikke er det er det trygt:) Den kan jo gå flere uker før fødsel. PS: boblebad skal man uansett ikke ta når man er gravid:)
Tøssa Skrevet 26. juli 2009 #9 Skrevet 26. juli 2009 ifølge JM kan det danne seg ny slimpropp, så at den går tidlig, trenger ikke å være tegn på tidlig fødsel...
Blomster&bier Skrevet 26. juli 2009 #10 Skrevet 26. juli 2009 Tror min slimpropp gikk i uke 32/33, og nå er jeg 38 + 4. Tenkte ikke over det da, men har i ettertid skjønt at det var denne som kom. Var helt seigt, blankt slim som kom, så ganske sikker på at det var denne. Men er nå førstegangs, så vet jo ikke helt sikkert om det var den eller ikke:)
Øyboeren med to små <3 Skrevet 26. juli 2009 #11 Skrevet 26. juli 2009 min gikk når jeg var 35+3-4 sist tror jeg, fødte i uke 36+0 ikke farlig....!
cakes Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 26. juli 2009 takk for svar alle sammen:) jeg trodde ikke at det var farlig, men det var liksom noe helt nytt at den gikk så tidlig. hjelper ikke å være 3gangs fødende, opplever noe nytt hver gang:) men nå kan jeg hvertfall puste ut.. takk igjen for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå