Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Noen som har en lettvint oppskrift på lager?
Trollemor og snuppa! Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Matprat har, ellers; Kjøttdeig, muskat, ingefær, salt, pepper, potetmel, egg? Røres sammen og stek passe store kaker av dem.. ) Hmm... nå fikk jeg lyst på kjøttkaker..
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Takk for hjelp, noen ide til hva jeg kan bruke istede for potetmel. Er i utlandet og får ikke tak i det. Gleder meg til å prøve oppskriften din.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Litt tørt brød som smuldres opp kan erstatte potetmel, evt havregryn, men ikke sikkert du får tak i det heller....Evt kan du droppe det og heller tilsette litt mindre væske.
Frk Marge Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 jeg bruker 1-2 egg, salt, pepper, hvetemel og melk. kna i saltet først, så egg og krydder og mel og spe med litt melk/fløte til slutt. trill kaker i hånden med en spiseskje og stek dem på begge sider, men ikke gjennomstek. så legger du kakene oppi en kjele, fyller opp med vann og koker dem i en halvtime ca. ha på melgjevning (litt hvetemel ristet godt ut i vann og rør så det ikke blir klumper. og ha i litt sukkerkulør mmmmmm poteter, erter, gulerøtterog kål og selvsagt tyttebærsyltetøy hører med for min del:)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 Nam... dette skal jeg prøve i morgen den dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå