Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Er så lei her, prøver å holde meg positiv men avogtil blir jeg bare sprø.. Min datter på 3 1/2 år klager stort sett hele dagen, det begynner å morgene " mammmmma mammma jeg vil ha den jeg vil ha den" hun nekter å ha på seg bukse , skal absolutt gå iskjørt uansett vær, så resultatet blir at jeg bruker 40 min på å kle åp henne... Hun vil ikke spise, når hun først får en skive vil hun ha noe annet på skiven.. Sånn går det hele dagen, vi har ferie og vi har vært hjemme i to uker nå og jeg prøver å gå på tur med henne eller finne å ting men hun sutrer/ griner HELE tiden, det er tydligvis noe jeg gjør feil her?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Ta litt tak i henne, forklar at du ikke tolererer denne sutringa hele tiden osv. Og la henne gå i skjørt, er jo ikke verdens undergang det? Forklar at når hun sier syltetøy på skiva er det dèt hun får, hun får ikke lov å klage på det etterpå.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Jenta mi på 3 er på samme viset - hun sutrer mer enn hun prater. Utrolig irriterende i lengden! Jeg må av og til ta henne for meg og si at jeg ikke vil høre på den sutringa og klaginga absolutt hele tiden. Jeg vet hun kan snakke på et normalt vis, og det minner jeg henne på. Det virker ihvertfall for en liten stund. Virker på meg som om sutringa er en uvane for henne og en måte å få oppmerksomhet på
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Her i huset får barnet velge mellom 2 ting kansje..Da føler de at de er med å bestemmer litt, for det er jo grensene de er ute etter å finne og strekke..Og er det sutring hele dagen , så sier vi at da får n´barnet gå på rommet sitt å leke eller gå ett annet sted å sutre..Går som regel over.. Men det er ikke akseptabelt her i huset..Det sliter på alle andre..Klart de kan ha en dårlig dag de og, men du sjønner jo fort om det er for å være vrang og få oppmerksomhet eller om det er noe galt..
Gunn og Gutta Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Det er en ganske vanlig konsekvens av at en 3-åring får bestemme alt for mye selv, hadde hun hatt faste rutiner og rammer hadde hun vist hva hun hadde å forholde seg til.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Gud, jeg er glad jeg ikke har jente. Det der en ei jentegreie.
Gunn og Gutta Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 Neida ingen jentegreie.....jeg har en gutt på 3 og han blir også sånn om han får lov til å begynne å bestemme, dem prøver seg og møter de grensene ganske fort, går dagene så mye bedre:o) Skal sies at 7 åringen aldri har hatt sånne perioder....så noen har sterkere personlighet enn andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå