Gå til innhold

Svineinfluensa. Ferie til USA,Spania osv...

Anbefalte innlegg

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

I går leste jeg i VG at noen frarådet folk til å reise til disse landene, også England sto det...

Jeg har faktisk ikke ofret denne svineinfluensa en tanke...men siden vi skal til USA i august nå så blir jeg litt skeptisk....men jeg tenker alikevel at siden folk har fått det her i Norge allerde så er det nesten like farlig her.......

Men er det slik at det vil bli forbud mot å reise til USA og Spania foreks??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke lenger hva man skal og ikke skal jeg er livredd for å få denne.

vi har bestilt tur til england i september og skal dra dit. dette kommer til norge og så ingen vits å isolere seg:) blir det forbud så får jeg heller være hjemme da.

Skrevet

Vi har planlagt tur til England i oktober, men vurderer faktisk å ikke dra... lillemann har astma og nedsatt immunforsvar så han er ekstra utsatt. men han kan jo selvfølgelig bli smitta her i landet også.. men så er det jo dette med at det er litt dumt om han skulle bli veldig syk i et annet land...

Skrevet

Jeg tenker slik at selv om smitten er her i landet er det viktig at vi forsøker å holde smittepresset nede foreløpig. Vi kommer ikke til å kunne stoppe dette, men vi kan forsinke hoved angrepet. Hvis vi er forsikktige, reiser lite, er nøye med håndhygienen osv kan vi holde smittepresset relativt lavt enda en stund. Det vil kjøpe oss mer tid for å få ferdig en vaksine som igjen kan redde mange liv.

Til nå ser det ut til at svineinfluensaen har en dødlighet på ca 0,6 %. Hvis 40% av befolkningen smittes betyr det ca 10.000 døde nordmenn hvis hovedtoppen nås før vaksinen er ferdig. Om hovedtoppen nås etter at vi har fåt distribuert vaksinen til i hverfal de som er mest utsatt slik som kronisk syke og små barn kan kansje dødstallene halveres. Jeg synes vi skal gjøre det vi kan om det er mulig å redde 5.000 norske menneskeliv. Derfor synes jeg vi skal være ytterst forsikktige med å reise til områder med mye smitte, uansett om det er lovlig eller forbudt.

Skrevet

Enig med Poamin:)

Skrevet

Jeg ville ikke reist, spessielt med tanke på at ungen har astma og nedsatt imunforsvar. Det kan faktisk være farlig for gutten. Sansynlig vis får dere igjen pengene for turen også om dere avlyser på det grunnlaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...