Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du meldt ditt tre måneder gamle barn inn i et politisk parti?

Antagelig ikke.

Men å melde det inn i en trosretning, som

- forsvarer folkemord, inkl barnedrap

- forsvarer slaveri

- oppfordrer til tortur

- dømmer folk til evig pine

osvosv, det er et mindre problem?

Dåpen er blitt en bevisstløs sak som foreldre foretar på sine barn bare fordi det er en "hyggelig tradisjon".

Feir barnet, men vit hvorfor, og hvordan, du gjør det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100 % enig thewildone! Noen blir forferdelig "hyggelige og tradisjonelle" etter de får barn. "Jaja, blablabla, men det der skjedde jo for 100vis av år siden" "dessuten er det jo en hyggelig tradisjon".

Skrevet

tror nok det er du som er bevisstløs, dette var bare tøv

Skrevet

Javel, har du noen argumenter for ditt syn, du modige anonyme?

Skrevet

Opplegget er at vi ønsker å oppdra barnet vårt i den kristne tro, slik som vi lovet på dåpsdagen. Vi er ikke praktiserende i den forstand, men vi har et kristent grunnsyn som vi lever etter, etter beste evne. Vi ser også de kristne høytidene og den kristne kirken som en naturlig del av livene våre.

Hvordan belegger du forresten påstandene dine? Kan du vennligst vise til fakta før du slenger ut en såpass krass melding til oss som har valgt dåp for våre barn. Og bare for å ha sagt det, da vi døpte vårt barn var det laaaangt fra noen bevisstløs handling bare fordi det var en hyggelig tradisjon!

Hvorfor så aggressiv, forresten?

• 2 uker senere...
Skrevet

Nei, det er ikke tøv, det er tatt fra Bibelen. Men det vet du ikke, fordi du er "bevisstløs".

Skrevet

Argumenter? Skal du ha bibelsteder? Se et annet innlegg.

Skrevet

Jeg har lest Bibelen. Men det har ikke du. Ihvertfall ikke annet enn det DnK vil du skal lese

Skrevet

Fakta = Bibelsteder:

Folkemord: Bl.a historien om Noa og arken 1. Mosebok 6:7, 13, 17, 7:4, 21-23.

Resten av verdens befolkning ble brutalt drept, også alle barn.

Noen fine bibelsteder:

Gå nå av sted og slå Amalek. Slå med bann alt det han har. Spar han ikke, men drep både mann og kvinne, både barn og diebarn, både okse og sau, både kamel og esel.

1. Samuel 15:3

Og folket som bodde der, førte han ut og skar dem over** med sager og treskesleder av jern eller hugg dem sønder med økser. Så gjorde David med alle Ammons barns byer.

1. Krønikebok 20:3, 2. Samuel 12:31

Og ti tusen tok Judas barn levende til fange og førte dem op på toppen av en klippe og styrtet dem ned derfra, så de alle knustes.

2. Krønikebok 25:12

Forøvrig når det gjelder "folkemord", se bl.a.

2.kong. 19:35f,

4.mos. 31:7,9-11,13-18, 25-36, 40f

1.krøn 5: 19-22

Josva 10:28-42

2- krøn 13:15-18, 14:9,12-15

Skal du ha flere?

Når det gjelder det der med tortur og evig pine, er det veldig greit: Tror du ikke på Jesus, havner du i Helvete, og det er faktisk tortur, til evig tid.

Forøvrig min favoritt Salmenes Bok 137:9:

"Lykksalig er den som griper og knuser dine spede barn imot klippen"

Denne religionen døper du barnet ditt inn i!

Skrevet

"Les bibelen" svaret mitt var til Kakao ikke til deg thewildone

• 2 uker senere...
Skrevet

Det var da veldig så bokstavelig du tar en samling av 2000 år gamle historier.... Du burde kanskje lese bibelen på nytt, med ei klype salt..... Dette er eventyrhistorier med ett alvor og budskap i bunnen. De som påstår dette er sant er for radikale for min smak. Og hvorfor nevner du ikke noen av de mer koselige historiene og sitatene? Som at Jesus sa "La de små barn komme til meg" eller at han mettet flere tusen på noen få fisk...

Jeg er både døpt og konfirmert og ser på meg selv som kristen, men ikke veldig praktiserende. Jeg har beholdt barnetroen min og synes blant annet de Ti Bud er noe av det beste som noen gang er foreslått som leveregler. Da jeg var liten synes jeg også det var stas å være med i Barnekoret i nærmeste kirke, være med i speideren (KFUK og Frelsesarmeen) og fremdeles synes jeg det er kjempekos å gå i kirken når det er barnedåp, bryllup, jul og påske...

Å la sitt barn døpes i Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds navn er for meg både riktig, koselig og en kjempehyggelig tradisjon. Samt at det gir nærmeste familie en sjanse til å feire det nye barnet med å kle seg pent og spise og drikke godt sammen :) At vi velger å gå i kirken først er for oss viktig for at barnet skal innskrives i Kirken samt at det også blir litt høytidelig.

Vi kommer også til å fokusere på de positive tingene med religion. "Vær mot andre som du vil de skal være mot deg".

thewildone; Du høres ut som om du er god på å fokusere på negative ting, hva med å bytte fokus? Regner med at du heller ikke feirer jul, påske, pinse eller bryllup/ dåp om du blir bedt, da? Siden kristendommen bare er noe dritt...? Alt dette er kristne tradisjoner som ifølge deg bl.a. anerkjenner barnedrap...

Nei, ærlig talt! Hold slike surmagede oppstøt for deg selv!

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor man har behov for å fortelle at det andre velger å gjøre er bevisstløst. Kan man ikke da bare la være å døpe sine egne barn og ferdig med det?

Jeg har tenkt lenge på om jeg ønsket barnedåp eller ikke, og kommet til at vi skal døpe vår lille solstråle. Jeg er kristen, selv om jeg sjeldent går i kirka utenom høytidene. Og selv om visse personer her inne liker å tro at ingen som velger å døpe barna sine har lest Bibelen, så har jeg det. Og jeg kan ikke forstå argumentet om at den norske kirke ikke vil du skal vite hva som står i deler av boka...... Merkelig å komme trekkende med disse sitatene mener jeg. Jeg hadde en professor en gang som sa at "Bibelen er som en voksnese, man kan vri den den veien man vil". Og det er ganske sant. Det er ikke små enkelt-sitater som gjør Bibelen så sentral i kristendommen, men helheten. Barmhjertighet og nestekjærlighet er noe av det viktigste Jesus fortalte om og dette kan du kanskje friske opp ved å lese Det Nye Testamentet.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...