Den lille blå smurfen Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Så vanskelig... Vi blir ca 30 i dåpen, der 13 er barn, hva serverer vi? Jeg synes smørbrød er litt kjedelig og vil gjerne ha noe varmt. Vi hadde gryterett forrige dåp, og sodd er ikke vanlig her hos oss, rømmegrøt er ok, men ikke noe for barna, tapasbord blir litt dyrt å bestille ferdig og mye arbeid å lage selv, så jenter, hva gjør jeg??? Hehe, høres nok litt vaskelig ut, men noen med gode idder?
Lea Laus Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Hei! Jeg skal ha navnefest i August og dette kommer jeg til å servere: -Kjøttboller i tomatsaus, enkelt og greit å lage i en langpanne. - Kylling på spyd med sweet chili saus og rømme. Deler en kyllingfile i tre biter og får samboeren min til å grille de mens jeg gjør noe annet. De blir marinert i honningmarinade. Sweet chili og rømme kjøper man jo ferdig;) -Kyllingvinger til barna;) Får kjøpt en hel tønne på Rema 1000, som bare kan varmes opp. - Salat - Halve egg med reker oppi - Aspargis rullet inn i spekeskinke - Foccatcia brød, veeeldig enkelt å lage, kan lage en langpanne av gangen dagen i forveien. 2 langpanner burde vel holde?? - Potetbåter - Organobrød, også veldig enkelt. -Bruchettas med tomat, stekt kokt skinke og ruccola salat. - Aioli Hva syns du? Holder dette til 30 pers? Eller vi blir nok 25 tenker jeg.. Fint om andre har forslag:)
StorkeMammaen Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Vi hadde biff stroganoff med loff salat og god ris, kjempe enkelt, ikke så dyrt og fikk masse skryt. Har vært i dåp med tacobuffet, det var faktisk kjempe suksess. Bugner av alle slags farger og masse stasj og kjempe stemning rundt bordet. Hva med koldtbord? kyllinglår, laks og eggerøre, roastbiff og potetsalat, skinkesteik, karbonader osv Spekemat Grille svinefilet (fleskfilet i sverige = billig) poter og god saus Reker og loff og alt av tilbehør en kan ha til. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå