Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Jeg har NULL peiling på politikk,så kan ikke dere forklare meg hva som er så galt med å stemme Frp?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 * FRIHET UNDER ANSVAR. FpU står for at man skal kunne gjøre som man vil, så lenge det ikke går utover andre enn deg selv. Hvis jeg vil ta meg en sommerpils i parken, burde dette være lov, så lenge jeg ikke ødelegger roen til noen andre enn meg selv. Av alle som nyter øl utendørs er det bare 4 % som ikke greier å beherske seg. Hvorfor skal disse 4 % få bestemme over de 96 % som greier å beherske seg og som vil nyte noen pils i parken? * Vi er lei av at samfunnet syr puter under armene på de kriminelle. Når en kriminell ødelegger andre sine liv ved vold og tyveri, burde de få straffer som står i stil med handlingen de har gjort. Ofrene får ofte lite oppfølging og hjelp etter hendelsen og desverre får de kriminelle det motsatte av ofrene. * Vi vil øke strafferammen for volds- og sederlighetsforbrytere, slutte å bruke samfunnsstraff ved volds- og sederlighetsforbrytelser, fjerne "kvantumsrabatten" for forbrytere, gjøre om et fengselsår til et kalenderår og avskaffe prøveløslatelse etter at den kriminelle har sonet 2/3 av straffen. * Et annet ordtak jeg liker som vi mener skjer i dag er; Født fri! - Skattet ihjel. Vi vil kutte ned på skatter og avgifter. * Vi vil fjerne inntektskatten, øke frikortgrensen (noe som fører til at flere vil jobbe), ha et flatere og mindre komplisert skattesytem enn vi har i dag og redusere en rekke avgifter. * FpU har også en fantastisk skolepolitikk som også FrP har tatt med videre. Vi er alle unike, derfor burde det være valgfrihet når man skal velge skole. Vi vil også kjøre stykkprisfinansiering av elever, altså at i stede for at alle skolene får en fast sum utbetalt hvert år av kommunene eller fylkeskommunene, burde summen følge elever. Slik det er i dag, får skolene en fast sum uansett hvor mange elever de har. Dette vil si at skolen heller vil ha færre elever, slik at tilbudet blir bedre per elev. Hvis en skole får mange elever, taper skolen penger per elev og skoletilbudet ved denne skolen blir dårlig. Hvis summer følger brukeren, vil skolene konkurrere om å få flest mulig elever, slik at de tjener mest mulig på det. Og for å få elever, må de ha gode lærere, gode lokaler og et godt utstyr på skolene. Dette gjør eleven og skolen til vinnere. * Man burde også dele opp undervisningen i noen grupper, slik at elevene som er flinkere enn de "dårlige" elevene ikke blir holdt igjen av de andre. Vi er født forskjellige, derfor trenger vi tilpasset undervisning til de forskjellige elevene. Ved å dele elevene inn etter hvor flinke de er, får de et mye mer tilpasset læringsnivå enn hvis alle har samme undervisning. Jeg kjenner selv en venninne av meg som hele tiden ble holdt igjen fordi hun ikke fikk gå videre når hun skjønte noe på skolen. Hun føler seg i dag lurt av skolesystemet fordi hun alltid måtte vente på de andre elevene i stede for å bygge seg selv oppover. +++ mye mye mere, men jeg gidder ikke skrive mer...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Selvsagt..SÅ kan alle mele sin egen kake, og de med hjernen og vilje kommer seg hvorhen de vil, mens de "syke og svake" bare får ha det så godt...De som er rike fortjener mulighet til å kjøpe seg de beste helsetjenester, banktjeneste, skatteavtaler og skollr til barna sine...Penger kan og BØR kunne kjøpe en privelegier...Det er slik folk GIDDER og jobb og tjene penger.... Sykepenger, sosialpenger og tryge bør kuttes ut helt og holdent, kan ikke folk jobbe og tjene penger selv, så fortjener de heller ikke noe utbetlat...Da kan man ikke tjene samfunnet for noenting og behøves ikke FRP vil etter noen år gjøre dette til realitet, og det håper jeg virkelig skjer..Jeg vil gjerne jobbe 14 timer i dgnet, bare jeg får UTBETALT det jeg tjerner og ikke må betale halvparten i skatt...Så får eller de som IKKE jobber få mindre utbetalt..Allekan gjøre LITT, og alle bør gjøre NOE...Ingen bør bli belønnet for å ikke gjøre noe annet enn å spise medisiner og sitte på ræva og se TV:..
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Kriminelle skal sone lengre, det vil si at det må bygges flere fengsler og utdannes/ansettes flere i fengslene. Det koster ganske mye å ha folk i fengsel i setdet for å ha dem ute i arbeid. Skolene skal konkurrere om flere elever. Vet du om en eneste skole utenfor distriktene som har for få elever? Og alle andre utopiske ideer Frp har - hvordan skal dette finansieres dersom skattene skal senkes? Ideen om todelt skole (smart/teit-klasser) er for tåpelig til å kommenteres...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #10 Skrevet 25. juli 2009 Ros i alle fall for å gi relativt fornuftige grunner til å stemme frp. Som regel er det bare "Vi vil drikke øl og ikke betale skatt". Jeg tror bare at frp overvurderer enkelmenneskets evne og vilje til å fullstendig styre sitt eget liv. Det er vanskelig nok som det er idag for mange å orientere seg. Jeg tror desverre frp-samfunnet er et samfunn der de vellykkede, rike og høyt utdannede klarer seg utmerket. Og der de svake faller enda mer igjennom...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #11 Skrevet 25. juli 2009 Frp mener på den ene siden at folk skal sørge for seg selv og ikke sitte hjemme på trygd. på den annen side ønsker de å hive masse penger etter småbarnsforeldre slik at det lønner seg big time å ikke jobbe... Barn sv innvandrere vil komme til å starte skolen uten å kunne et kløyva ord norsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå