happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Om natta.. Klarte uten problemer å venne henne av med bleie på dagtid i fjor sommer (hun blir 4 i november). Men bleiene hennes er alltid fulle av tiss hver morgen. Hvordan gikk dere fram for å avvenne deres barn med nattbleien? Svar mottas med stoor takknemlighet!
Ksenia & Anjem Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Når han var 4år var det nok..hehe da tok vi bare bleien av om natta. gikk en uke så var han tørr-
Zitro Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Vennina mi bare tok bleie, vekker han da ved 23 tiden for å la han tisse og 1 gang ved 3-4 tiden på natta. Ofte tisser han seg ut allikevel. Så det er ikke løsninga i mine øyne, man lærer jo bare barnet at man skal tisse ofte om natta... Løsningen er vel å reduserer væskeintaktet på kveld og gå til innkjøp av tisselaken for å prøve seg frem. Kanskje hun rett og slett bare ikke gidder stresse med å gå på do pga hun veit hun har bleia der alikelvl?
Gulosten™ Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Det aller beste er nok å smøre seg med litt tålmodighet, og tenke at hun ikke er klar enda Ikke så mye man får gjort, så lenge ikke blæra og hjernen klarer å kommunisere. Og det har med når kroppen begynner å produsere melantonin å gjøre, og noen ganger tar det litt tid.
Honningmelon Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Gutten vår var over 5 år før han sluttet, og han vi ikke bare tatt vekk bleia da, så han han vel fortsatt brukt bleie om natta. Bleiene var alltid våte om mårran, men måtte jo prøve. Og det tok en uke ca. før han var tørr. Men, han må vekkes en gan før vi legger oss for å gå på do, ellers går det galt. Har prøvd å la være, men det funker ikke.
Gjest Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Emma er 6 år og bruker enda på natta. Jeg vekket henne før jeg skulle legge meg for at hun kunne tisse når jeg prøvde å få henne til å slutte med bleia. Gikk til legen og forklarte situasjonen,og hun sa jeg ikke skulle vekke henne,for da ble kroppen "vandt" til å tisse etter leggetid. Legen sa også at det er veldig mangen barn som må bruke bleie om natta. Datteren hennes var 8 og gjorde det enda.
*Lissi* Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 Da de to eldste sluttet, gav jeg de ikke væske etter et viss klokkeslett. Pleide å vekke de før jeg la meg en periode.
erteposen + 4 Skrevet 26. juli 2009 #8 Skrevet 26. juli 2009 Ta den av, og ikke sett den på igjen. Tisselaken, stretchlaken med gummi under, og tisselaken oppå slik en raskt kan skifte. Våre brukte tynne fleece tepper om sommeren som raskt kan vaskes og tørkes (kr 25 på IKEA). Jeg tok de på do rett før jeg skulle legge meg. Våre gutter hadde våte bleier hver morgen, men var tørre på natta i løpet av 14 dager (små uhell av og til). Det er ofte om morgenen de tisser i bleien, og er en litt i forkant kan en ta barnet på do.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 26. juli 2009 #9 Skrevet 26. juli 2009 tok den bare av etter hun hadde sluttet med dagbleier 2 maaneder. (hun var 2,5 aar)bleiene var femdeles vaate om morgenen, men hun ville helst slippe nattbleie. saa jeg bare tok den av og det gikk straalende. i begynnelsen vaaknet hun litt tidligere enn hun pleier om morgenen (i 5 tiden..) men det gikk seg til. hun faar melk i 6 tiden om kvelden men ikke etter det. hun er ikke noe toerst unge kanskje det hjalp meg. mitt raad er derfor : bare ta den av. Beloenn med noe paa forhaand og etter hver suksessful natt i begynnelsen, og forbereded deg paa kanskje et par urolige netter og mer klesvask. Du blir nok sikkert gledelig overrasket og stolt av jenten din De er jo ikke dumme disse smaa, og hun er jo klar over at hun ikke har bleie paa og vil nok vaakne om hun skal paa do. Lykke til
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 26. juli 2009 #10 Skrevet 26. juli 2009 Sjekk om bleia er våt før du legger deg, er den ikke det er hun nok klar for å slutte. Ofte åpner de alle sluser når de våkner, nettopp fordi de kjenner at de har bleie på. På med tisselaken og av med bleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå