Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Hvilken dialekt liker dere best? Jeg er veldig svak for Mjøsa-dialekten ( blir det riktig å i det?), den er så koselig! Får skikkelig god følelse av å høre det, eller synge Alf Prøysen-sanger...
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Bergen og kristiansand dialekt Er selv fra rogaland...
Gjest Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Jeg blir helt henførst når folk snakker stavanger-dialekt, liker umiddelbart alle personer som snakker den dialekten fram til jeg evt får et mer negativt inntrykk av dem. Aner ikke hvorfor, men har elsket den dialekten siden jeg var et lite barn. Er selv bergenser.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Hehe, skal vi bytte Alva? Jeg kan ikke fordra min egen dialekt LOL
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Er svak for Kristiansand og møre dialekten
mammaen te Daniel og Adrian Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Er svak for Kr.sand dialektå, kanskje derfor han som liggge på sidå av meg prate kr.sandsk. e sjøl i fra Rogaland
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 Eg har alltid hatt en forkjærlighet for bergens dialekta....og som hu over meg her, kanskje derfor han som sove ved siden av meg om nettene e fra bergen
Silje_vanilje Skrevet 26. juli 2009 #8 Skrevet 26. juli 2009 Han som ligger ved siden av meg på nettene snakker og kr.sand dialekt. Men må ærlig innrømme at det var langt fra det jeg falt for, syns ikke det er særlig lekkert he he he. Er selv fra Rogaland og liker egentlig den dialekten best
cakes Skrevet 26. juli 2009 #9 Skrevet 26. juli 2009 nordmørs dialekt.. er fra østlandet selv assa, men blir helt sjarmert når jeg hører den dialekta. østlandsdialekt er jo igrunn ganske kjedelig:) hehe
Lilli med småtrolla Skrevet 26. juli 2009 #10 Skrevet 26. juli 2009 Jeg er fra Stord selv. Jeg har alltid elsket Kristiansand/Sørlands-dialekt. Nydelig dialekt som jeg er SÅ svak for. Var å handlet i Mandal en helg i sommer, og den flotte dialekten på de hyggelige damene bak skrankene gjorde at jeg fikk lyst å kjøpe alt de foreslo til meg. Kjempeherlig dialekt
Johan Skrevet 26. juli 2009 #11 Skrevet 26. juli 2009 Jeg må innrømme jeg ikke kan fordra Stavangerdialekt, og heller ikke by-bergenser... Synes ordentlig nordlending, fra Lofoten, selvfølgelig uttalt av en behagelig mannsstemme er noe av det mest sexy jeg vet...
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 26. juli 2009 #12 Skrevet 26. juli 2009 Må vel kanskje si en type Stavangerdialekt uten at jeg kan si helt akkurat hvor i området. I alle fall ikke den som heller mot Karmøy osv, heller kanskje sånn som er litt midt mellom Stavanger og Kristiansand? Jæren? Og så synes jeg svensk er sååå fint, he he. Det er jo nesten en dialekt i Norge for tida så mange svensker som det jobber her til lands
Sesilia Skrevet 26. juli 2009 #13 Skrevet 26. juli 2009 HARDANGER!!! Men er generelt svak for dialekter... Er selv fra Vest-Agder...
Sesilia Skrevet 26. juli 2009 #14 Skrevet 26. juli 2009 hehehe, midt mellom Stavanger og Jæren! Da er du nok i FLEKKEFJORD - ei nydelig blaning mellom de to - eller LISTA!!! Hvor jeg er fra!!! Og der dialekta på en måte er midt mellom de to dialektene...
Sesilia Skrevet 26. juli 2009 #15 Skrevet 26. juli 2009 Mente MIDT MELLOM STAVANGER OG KRISTIANSAND!!! Da er du der jeg kommer fra
eggstokk Skrevet 26. juli 2009 #16 Skrevet 26. juli 2009 Jeg er fra Stavanger og synes det er artig at så mange liker denne dialekten. Når jeg hører Mia Gundersen, Pia Tjelta eller Kristoffer Joner på tv så blir jeg kjempe flau. Synes dialekten da er helt forferdelig. Eneste jeg jeg kan høre på er Erik Thorstvedt for da hører jeg ikke etter, bare sikler.....hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå