ninobaby Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Jeg skjønner meg ikke elt på dette med eggløsning osv. jeg har gått på p pillen yasmin i 2 år sluttet på de for c 2 mnd siden. min mens er ike helt regelmessig tror jeg, d pleier å gå nesten en mnd mellom hver gang jeg får mens,når tror dere d vil klaffe for meg at jeg faktisk blirgravid?=) jeg leste at det bare er 25 % tjangs for å bli gravid per periode,, d er syyyykt, trodde d skulle være lett jeg=)hehe håper noen kan svare meg... forresten jeg fikk mens nå den 24 i går...å dn varer i 6-7 dager...så når bør vi ha sex for at d skal klaffe?=)
Tweak Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Du burde telle dager og ikke dato til dato, anbefaler deg fertilityfriend.com for å holde styr på syklusene. En måned er jo enten 30 eller 31 dager lang (for ikke å glemme februar på 28), så syklusdatoene vil hele tiden forskyves. Eggløsningen er vanligvis 14 dager før mensen, og en anbefaler å ha sex noen dager før el og så annenhver dag til el er over. På en 28 dagers syklus vil el da være på dag 14 og en bør hekke i vei fra syklusdag 10 ca for å være mest mulig sikker på å treffe el. Har du 30 dagers syklus så forskyves det hele med to dager for eksempel. Det er ikke lett å bli gravid nei! Og vi jenter som har blitt advart så sterkt opp gjennom oppveksten... Blir litt av et sjokk egentlig. Og så har du jo de som bare tenker på sex og blir gravide (*sjalu*). Det å bli gravid og få et barn er et så stort mirakel at det er nesten usannsynlig at det kan skje! Så utrolig mye som skal klaffe og gå bra både fysisk og biokjemisk... Likevel blir det født barn hver dag, det er jo helt utrolig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå