Ettervinterkommervår Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 .---og hvordan "deler" dere på arbeidet i heimen? Vi holder på med oppussing av kjeller (kjempetiming:-)) og innimellom er jeg alene med lillegutt på 2 mnd og storesøster på 9 hele dagen... I og med at mini sover lite synes jeg det kan bli slitsomt i lengden. Gleder meg til kjelleren er ferdig og jeg kan regne med pappaen på ettermiddagen!
OnlyMe Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Alene med ungene (6mnd og 23mnd) 14dager hver 4uke. Da er han på jobb i nordsjøen. I tillegg holder vi på å pusse opp et hus vi har kjøpt, så når han er hjemme fra jobb, er han i huset å jobber:) Når han er hjemme deles vi ganske likt. Han tar alt som har med kjøkkenet å gjøre, handler og kaster boss. + at han legger på plass klærene som er rene og jeg har brettet;) Gleder meg også til huset er ferdig, og vi kan begynne å leve igjen!
erteposen + 4 Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Her er det jeg som pusser pusser opp og faren som er alene:) Om det ikke er noe ekstra som er knyttet til familien, så er den som har permisjon alene stort sett bare på dagtid. Arbeidsdagen slutter sjelden før 17-1730, men da leverer oftes den som er i arbeid. På ettermiddagene må en av oss stort sett følge til aktiviteter som de eldra barna er med på, så en av oss er alene. Pumper og gir flaske om det er ammebarn og mor er borte. Er mye mer alene nå enn da vi hadde færre/yngre barn. Den som er hjemme gjør mest husarbeid, men ellers deler vi likt.
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Jeg er alene med ungene fra vi står opp, til samboer`n kommer hjem fra jobb ca.kl.16.. Da spiser vi middag og prater litt, så går han ut og jobber med div frem til kveldsmat.. Vi spiser sammen, så legger jeg ungene:) jenter, 6mnd og 6år:) Jeg gjør alt husarbeid, matlaging osv. Han er med på butikken og handler et par ganger i uka:) I helgene hjelper han til i forbindelse med måltider, og vi drar bort på besøk sammen..
Månestråle75 Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Her er det lillejenta og meg døgnet rundt, men så er jeg alene med henne også )
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Er alene med ungene store deler av dagen nå for tiden ihvertfall, mannen jobber mye nå... Så jeg har tatt meg av unger og husarbeid. Vi har hatt husarbeidsdiskusjonen maaange ganger, siden det egentlig alltid har vært jeg som har tatt alt, men nå når det roer seg litt med jobben hans (siste uken) har han blitt kjempeflink å ta initiativ til husarbeid og hjelpe til mer hjemme. Merker det hjelper veldig på humøret. For det er ikke det at jeg syns det er så stress å gjøre husarbeidet selv, men jeg føler meg litt mer satt pris på om han gjør ting uten at jeg må mase :-)
Misti Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Jeg er alene med barna fra morgen til kveld. nå er største på snart 3 noen timer i bhg 3 dager i uka da så da er det bare meg og babyn som snart er 2 måneder... Mannen kommer hjem etter at største har lagt seg. I helgene gjør jeg også det meste. har nå gådd over til flaske men er bare jeg som står opp uansett, jeg kler på barna om mårningen, lager frokost. vasker og koker flasker, rydder, vasker, vasker klær. lager middag, ja alt. han klepper plenen. i ukene er det ok at han ikke gjør noe for han jobber jo mye.. men jeg kan tenke meg at han kunne hjelpe til med ting hjemme i helgen... og stått opp litt om natta,, om ikke anner bare for og varme flasker. Men jeg orker ikke mase for og få ting gjort og han er umulig og vekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå