Gå til innhold

Vektnedgang og søvnmangel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket at jeg går lettere ned i vekt når jeg sover bra om nettene, enn når jeg sover lite/dårlig.. da står vekta bom fast eller jeg går opp litt selv om kostholdet er uendret! Veldig frustrerende.. samme sak er det jo med stress.

Andre som har merket dette? Det er faktisk gjort undersøkelser som viser at folk som sover for lite har større sjanse for å bli overvektige, og de har vanskeligere for å gå ned i vekt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stress-hormonet gjør visst at man legger på seg har jeg hørt. Tror det er kortisol man produserer mer av når man blir stresset eller sover dårlig.

Skrevet

Da er det jaggu ikke rart at jeg står bom stille, tross i trening og sunt kosthold!

Er en skikkelig stressa person, pluss at jeg sover ikke så veldig godt i perioder! Usj da..

Skrevet

Si fra hvis du finner en løsning på dette Hi. Jeg har også i perioder svært vanskelig for å stresse ned. pga jobb.

Tar mot tips med takk:)

Skrevet

Det hjelper faktisk å sove mye, helst 7- 8 timer eller mer i døgnet... men det er jo ikke alltid like lett når en er småbarnsmor..:)

Forresten skal jo sex hjelpe mot stress, samtidig som en forbrenner litt kalorier:)

Skrevet

Sex, diverse avspenningsøvelser, nok rolig, uavbrutt søvn. Det er nok det som hjelper. Ikke alltid like lett å få til, men noe å trakte etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...