Gå til innhold

Gradvis nattavvenning; innføring av "drømmemåltid"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 6 månder gammel gutt som legger godt på seg og har det fint. Han får grøt en liten time før det er natta også får han så mye pupp han orker før han det er natta i 19 tiden.

Han våkner ofte 3 ganger eller mer han får pupp, men spiser nesten ingenting før han sovner. Min teori er at han egentlig ikke er sulten. Så i går da han våknet første gangen i 1 tiden bestemte jeg og mannen oss for at nå var det på tide å prøve å sovne uten pupp. Han ville rett og slett ikke sovne og fikk mat halv 3, da sovnet han. (hadde bestemt oss på forhånd at han ikke skulle få mat før da, er jo ganske lenge har 19 til 2.30)

Etter dette sov han til 7.

Lurer på om dette er en grei måte å gjøre det på, altså å bestemme seg for et tidspunkt som knøttet ikke får mat før. Noen som har erfaringer?

Kom også på at jeg har hørt mye snakk om drømmemåltider (om jeg har forstått det riktig er det å gi babyen mat mens den sover). Tenker i utgangspunktet at det er litt rart å gi mat uten at han har bedt om det også er jeg redd for å forstyrre søvnmønsteret hans. Men det kan jo hende at han sover hele min natt om han får litt påfyll når jeg legger meg??

Ble litt langt det her, håper noen gidder svare

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når gutten her var ca 6 måneder var han lik din. Han våknet 3-4 ganger om natten for å få mat uten å være orndetlig sulten.

Så vi bestemte oss for at han ikke skulle få mat før 3- halv 4. Ble noen grinerunder de første nettene, men det gikk fint og han skjønte tegninga.

Så mitt råd er å gjøre d sånn. Når har vi vendt helt av og knøttet er ca 8 måneder, men det er ikke like enkelt.. Men, men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...