Gå til innhold

Foreldrene mine gir toåringen brus....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er selvfølgelig ikke greit. Skal ta det opp med dem. Men problemet er at når vi spiser der er det alltid noen som drikker brus. Og da blir jo han vill og vil ha.... er det for frekt å spørre om de kan drikke noe annet enn brus når vi er der? Eller bør jeg ta kampen med toåringen hver gang? er så vanskelig, han vil ha, jeg sier nei, og da setter mormor og morfar opp sånne "åååå, dakar deg da" fjes, og smuggir bak min rygg.... Så det beste hadde vært om hele brusen var borte når vi er der!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

De skal ikke gi ungene dine brus når du sier nei, men jeg syns ikke du kan nekte de og drikke brus fordi barna dine ikke får... :o)

Skrevet

Enig med palmesus. Livet er fullt av fristelser, og vi kan ikke skjerme barna våre for alle :-)

Skrevet

Det er helt sant. Skal ta en prat med dem og si at det ikke er greit at han får brus. Så får vi se om de klarer å se på det bedende blikket, eller om de setter bort brusen selv ;)

Skrevet

hvorfor kan han ikke få litt brus en gang i blant da?

Skrevet

Han kan få litt brus en gang i blant. Men det blir fort hver gang vi er hos dem, og det syns jeg blir litt feil. Greit at besteforeldre skal få skjemme bort litt, men nå i sommer er vi hos dem 2-3 dager hver uke, og hvis han får brus hver dag syns jeg det blir litt mye.... Eller er det jeg som overdriver?

Skrevet

Syns ikke det er noe krise om en 2-åring smaker litt brus av og til. Du er vel ikke hos de hver dag?

I mine øyne blir det feil av deg å be de la være å drikke brus i sitt eget hjem.

Skrevet

Enig, det blir helt feil å be dem om det. Så det skal jeg ikke gjøre :)

Det er kanskje ikke så farlig? Syns det blir litt mye jeg, det er sånn at han får det som drikke til måltidene. Så det er ikke en liten smak de gir ham. Drikker kanskje en halv brusboks tenker jeg...

Skrevet

Jeg hadde blitt lynings. Trikset er nok å la besteforeldre få føle fra dag èn at der er dere foreldre som bestemmer hva som skal inn i babymunnen. Vi har måtte oppdra alle besteforeldrene men det tok ikke lange stunden. De er nå livredd for å gi henne noe vi ikke godtar.

Jeg synes heller ikke det gjør noe at 2 åringer ikke får alt de ser....

Skrevet

...mitt svar på dette er at sukker skaper videre sukkersug/behov. Det samme gjelder vel lett-variantene. Jo mer de får jo mer vil de ha. Jo mindre sukker de får som små jo bedre......men ikke alle er enig i det gitt....

Skrevet

Det hadde jeg ikke ofret en tanke. Hadde bare blitt veldig gla for å få komme på middag så ofte :)

Skrevet

Hjelpes, må si jeg syns litt synd på besteforeldrene... :-/

Jeg var mye strengere med sånne ting med eldstemann. Minsten er ikke like lett å skjerme fra alt siden han har en storebror ;-)

Skrevet

Jeg ser ikke problemet faktisk, la ham få litt brus av og til. Du vet at det er mer sukker og slikt i prim og syltetøy, og ikke minst i yoghurt...

Skrevet

Hm, ja kanskje jeg bare skal la ham kose seg med det. Han får jo aldri brus hjemme. (med mindre jeg har latt det stå igjen ett glass pepsi max på bordet kvelden før... da er restene borte før jeg har åpnet øya...). Fikk litt sukkernoia her isted, for det har nok blitt litt mer enn vanlig. og det er jo ferie, jeg koser meg mer enn vanlig, så han bør kanskje få lov han også....:)

Skrevet

Jeg syns nå uansett besteforeldrene skal respektere det dere som foreldre ønsker og ikke ønsker. Så jeg syns det er veldig feil av dem å gi barnet deres brus om dere har sagt nei.

De må derimot få drikke så mye brus de vil i sitt eget hjem.

Når det er sagt, så kan han kanskje bare få litt i et glass når han får brus? Må jo ikke drikke en halv boks hver gang?

Skrevet

bland ut brusen med vann, så får han brus, men ikke like mye. selv 4åringen min godtar det.

Skrevet

Det er jo genialt! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det selv? Supert, takk. Det skal prøves ved første anledning :)

Skrevet

Selvfølgelig skal de ikke gi han det hvis dere sier noe annet, men dere kan heller ikke kreve at de ikke drikker det selv.

Men da synes jeg det igjen er dårlig gjort å nekte han det når alle andre drikker det.

Det er fult mulig å lære de å skille mellom beøk hos besteforeldre og hjemme. At noen ting får de der men ikke hjemme.

Så la han kose seg hvis det er det som serveres til drikke eller spis et annet sted er min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...