Gå til innhold

noen her som har opplevd å lekke fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt flaut dette, men er littegrann usikker på om jeg kan lekke fostervann... vet jeg ikke tisser på meg, men om jeg bare svetter enormt mye akkurat der, eller har vanvittig mye utflod til tider kan jo være. Dere som har opplevd å lekke, er det sånn at man lekker jevnt og trutt gjennom hele dagen og natten, eller kan det komme litt i rykk og napp? Er det mulig f.eks å lekke bare to tre "ganger" om dagen...

Håper noen vet noe eller har litt erfaring de vil dele med meg =)

Er forresten bare 32 uker på vei, så det er jo i overkant tidlig da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig fra person til person vil jeg tro. Jeg var i uke 34 når jeg begynte å lekke. Var som regel sånne små "spluch" i løpet av dagen. Så på bare noen dager så var det nesten ikke fostervann igjen. Men legen sa at fostervannet fornyer seg hele tiden, og ei uke etter det igjen var det blitt litt mer. Men hadde det ikke blitt mer fostervann så hadde jeg blitt satt i gang to dager senere. Ta på bind, helst first prise bind eller tena lady (fordi det ikke forandrer lukten som libresse gjør) og ta det med på føden.

Skrevet

Var det ikke litt farlig da? Å gå rundt å lekke slik? Trodde det var infeksjonsfare jeg... Når du hadde disse "splucha", blei du våt ut av buksa da? Rant det nedover beina, eller blei du bare våt på klærne liksom?

Tuuusen takk for svar!!!

HI

Skrevet

Jo, det er jo ikke helt bra da. Infeksjonsfare ooog for lite fostervann..

Det varierte, men ble som oftest veldig våt så innlegg og truse ble våt. Hente at buksa fikk en "fin" våt flekk...

Legen sa at, i og med at mini lå så langt nede alt så var det en fostervanns hinne/pose som lå foran hode som hadde sprukket.

Fødte i uke 37, så gikk ikke såå lenge heldigvis. Men mini ble født med streptokokker da. Så måtte få medisin og greier. Havna på nyfødt intensiven i 14 dager.

Ingen årsak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...