Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 neida det var heilt feil, er gravid igjen, har mista 2 ganger så er ganske redd forstålig nok (trudde jeg) men nå kjeffter han på meg fordi jeg er hysterisk å så negativ , skulle det være slik kunne han være foruten sa han. jeg kjenner at jeg blei kjempe lei meg tårene trilla og føler meg sikklig tråkka på. hadde han ligget der med beina i været å få beskjed om sorry barne ditt er død, trur jeg ikke han hadde tatt s¨å lett på det. jeg føler meg sikkelig aleine og redd. er jeg så trimlig for at jeg erredd for å miste. å jeg er ikke så redd for å gjøre ting i hverdagen vil bare være forsiktig slik at jeg veit at jeg har gjordt mitt for at det skal gå bra denne gangen. ¨Vi har to barn fra før.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Jeg ville nok trodd han var der for deg, men folk er forskjellig på hvordan man takler ting. Har du spurt han hva han føler? Kanskje han også er redd for og miste og hva det vil gjøre med deg? Men sliter og prate om det? Mannfolk er jo ikke mest glad i og prate om følelsene sine. Sitt ned og prat litt rundt det, spør om hvordan han har det og hva han føler.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 vi har snakket om den siste gangen vi mista, han sier han vil ha dette barnet men hvis jeg skal være så hysterisk så holdere med to. hvis jeg skal gå å være så redd så skjønner han ikke at vil gjøre det en gang til. jammen forde jeg vil ha et barn til. han fikk jo valøget med å bruke kondom eller ikke å da synes jeg han skal følge opp konsekvensene også, jeg liker ikke å gå kvalm , do heile tiden osv men jeg gjør det fordi jeg vil så gjerne ha et lite nurk til. ja da må man ofre noe.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Forstår at det ikke er lett å være deg, men hvordan i all verden kan du i det hele tatt vurdere å få flere barn med en mann som du ikke føler er der for deg?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Sånn var mannen min også,jeg grein og grein før svara på fostervannsprøven (vi har hatt et sykt barn fra før) Og da sa han at jeg måtte heller tenke positivt og ikke være så negativ og bla,bla,bla. han skjønte ikke hvorfor jeg tok sånn på vei osv. Men jeg tror at noen menn ikke tenker slik som vi damer,sånn er det bare. vi har et supert forhold.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Skjerp deg 23:21!! Hun elsker nok mannen sin og han har nok flere sider ved seg og stiller kanskje opp på andre måter selv om han ikke takler dette spesielt godt! Ikke alle er perfekt og det er ikke om å gjøre å forlate en person selv om man noen ganger føler seg litt sviktet... Til deg HI, vil jeg si at jeg synes det er trist at du føler det slik. Han har nok vansker med å sette seg inn i hvordan du opplever dette og klarer ikke helt å forstå deg. Det gjør at han blir frustrert og oppgitt. Selv om det er vanskelig for deg synes jeg du skal tilgi ham for dette. Godta at han ikke har evne her til å ïnvolvere seg på samme måte... Opplevde lignende... min mann distanserer seg fra problemene og vil ikke innse at det er noe å bekymre seg over før skaden er skjedd. Og kanskje har han litt rett? Bekymringer er som renter du betaler på et lån du ennå ikke har fått, var det en klok person som sa en gang... Fortell ham at du skal forsøke å slappe mer av, men at du også føler at du trenger hans støtte fordi du synes det er vanskelig. Så håper jeg du klarer å legge bekymringene litt til side og heller glede deg over det som er positivt. Masse lykke til med svangerskapet! Klem!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 For det are er at jeg elsker han. ingen kan få meg til å smile å le slik som han men akkorat når det gjelder dette tema her føøler jeg meg virklig aleine. vi har det bra på alle andre punkter.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 skjønner deg så veldig godt. Har også en mann jeg elsker, men som jeg i enkelte tilfeller har følt at han ikke har stilt opp. Da føler man seg jo sviktet og såret. Men tror vi må prøve å se ting fra deres side også. Og så forklare dem som best vi kan hvordan vi tenker. Og hva vi forventer av dem. Det blir ofte lettere når vi godtar at mennene våre ikke er tankelesere og ikke skjønner oss fullt ut alltid. Det betyr ikke at de ikke elsker oss og ikke kommer til å stille opp når det virkelig gjelder! hilsen anonym 23:59
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Høres ut som om det bare er deg det er fokus på, og ikke han. Om du mister, så er det ikke bare du som mister, men han også. Han må da være kjempe stressa, han og. Greit nok at han skal være der og støtte deg, men hva med han? Hvem skal være der for han? Hvem kan han syte og klage til? Ikke til sin kone, for da gjør han det kanskje verre for deg. Du er redd for å miste, men er du villig til å bruke så mye energi på det? Hvorfor ikke prøve å være litt positiv og helle tenke at denne gangen så komme det til å gå bra. Ikke ta sorgen på forskudd. Kan skjønne at han blir sinna, når det er så mye negativitet rundt han. Det hjelper ikke på humøret hans, og når det ikke gjør...hvordan kan du da forvente at han skal kunne være der for deg? Dere er må stille opp for hverandre. Gi hverandre håp, og støtte. Ikke bare han som skal gjøre det. Dere er to om det, ikke bare 1.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #10 Skrevet 26. juli 2009 Hei, jeg må nok dessverre si meg enig med din mann her. Jeg har selv 2 barn og 3 SA bak meg, og er gravid nå, men jeg dytter alle "dumme" tanker til siden, og trøster meg med at hvis det går galt denne gangen har jeg 2 friske flotte barn, og at det ikke er verdens undergang om det ikke blir ett barn til. Det er tross alt 3 andre mennesker som skal leve med og rundt oss, så man må prøve å være positiv og gjøre det beste ut av alle situasjoner. Lykke til, dette går sikkert fint skal du se!!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #11 Skrevet 26. juli 2009 Har noen tenkt på at dette kanskje er en måte for mannen å reagere på? Kanskje han reagerer på den måten fordi han er REDD for at hun skal miste barnet sitt igjen, menn utrykker ofte sin redsle med å være litt sint/irritert.. SÅ her utrykker de seg nok på helt to forskjellige måter og jeg tror nok han elsker henne overalt, men er redd for at hun ska stresse for mye over dette... Bare en ide, men jeg tror nok det var like tøfft for ham.. Høres ut som kommunikasjonsvikt her enkelt og greit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå