Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Hvordan gjør dere det med ferier? Både eksen og jeg to uker ferie i år. Han har i tillegg to uker pappaperm. Pga jobbing og normal samværsavtale, hadde han helt fri fra barnet vårt i sine ferieuker (en uke før og en uke etter pappaperm). Jeg skal ha ferie om en mnd. Hvor mye skal jeg da ha barnet i min ferie? I og med at jeg har hovedomsorgen, vil jeg jo ha litt ferie for meg selv også. Gjelder noemal samvær i feriene også? Hva har jeg "krav" på?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Altså, hvis vi følger normal samværsavtale, skal han ha barnet tilsammen 4 dager i løpet av mine 2 ferieuker. Syns ikke det blir mye ferie på meg... Eller er det sånn det er? At når man har ferie har man barnet? Hi
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Mors feriesamvær går foran fars vanlige samvær:)
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Det er greit å ha avlastning til eldre barn når en har nyfødt i hus, slik er det bare. Og det er veldig viktig med avlastning når en er mye alene med barn, ingen skam i det. Snakk med han og prøv å få frem at du vet han har behov for å være "fri", men at du samtidig også får frem at du har behov for å være "fri". Kom frem til en kosntruktiv løsning dere begge kan leve med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå