Gå til innhold

Vondt i kroppen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med å forstå smertene. Har vært til lege, men virker ikke som om jeg blir tatt på alvor. Får ikke til å forklare skikkelig. Ble ikke tatt blodprøver eller noe av meg da jeg var.

Plagene mine: har et slags trykk i hode hele tiden, ofte får jeg hodepine i tilegg, trykket og hodepinen sitter i pannen. Har en del flimring for øynene, snøprikker.

Har stiv nakke

Har ofte vondt i magen, dårlig matlyst, får smerter i magen etter å ha spist. Stikker ofte i venstersiden av magen.

Har vondt i korsryggen, plutselig kan jeg få en intens smerte.

Høyre foten er hoven fra kneet og ned til leggen. Sliter med at fotene stivner og det er vondt å gå. Etter å ha sovet om natten eller etter at jeg har sittet i ro lenge klarer jeg nesten ikke gå på bena siden fotbladene er så stive og vonde.

Har ikke overskudd, er så trøtt uansett hvor mye jeg sover. Føles mange ganger ut som om jeg skal besvime siden jeg er så trøtt. Bruker lang tid på å klare å stå opp om morgenen. Får liksom ikke med meg kroppen og klarer så vidt å holde hode oppe, blir nesten som babyer at jeg nakken svikter og dingler til sidene.

Det er vondt å røre kroppen.

Glemmer mye, ord, ting og hva jeg skal gjøre. Slurver en del med setninger, finner ikke ordene og sier feil.

Er to måneder siden fødsel som var hard, mistet mye blod. Blodprosent er på 10 nå.

Burde jeg oppsøke lege igjen og kreve mer behandling?

Jeg har så vondt, det er helt for jævlig. Har to barn å ta meg av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff,det her høres ikke bra ut...ta deg en tur til legen,skriv gjerne ned symtomene på en lapp,og gi til legen...

Det er mye lettere å huske det hjemme,ta feks alt det du har skrive her....

dette kunne jeg faktisk ha skrive selv, men jeg vet hva som er galt med meg,sånn nesten iallefall...

jeg har en nakkeskade, og det er noen nerver og muskler som ligger i klem,og da får jeg hodepine,flimmer foran øynene,svimmel,vondt fra korsryggen og helt opp,og ut i armene, har også nedsatt følelse i noen fingre...

Jeg lurer på om jeg kan ha en slags depresjon også, men det vet jeg ikke,for har ikke orket å gå til legen i de siste ukene....

så dra en tur til legen,og få tatt en real sjekk,for du skal og bør ikke gå sånn...

god bedring

Klem*

Skrevet

Det er to mnd siden fødsel, du sier den var hard. Du er sliten og det er normalt.

Få deg en henvisning til fysioterapeut som kan se på nakken og beina dine.

Regner med at legen tok blodtrykket og blodprosenten din. Hvis ikke få han til å gjøre det.

Ikke let etter en diagnose, det får deg sikkert til å få enda flere symptomer.

Vil anta du har en blanding av ammetåke og normal slitenhet etter fødsel.

Lykke til.

Skrevet

Hei takk for svar. Nei det ble verken tatt blodprøver eller blodtrykk.

Ja kan godt hende det er fordi jeg er sliten, bare så uvant siden det ikke var slik etter min første fødsel som endte i keisersnitt, var fort på bena igjen og i form. Denne gangen fødte jeg naturlig, men det ble dramatisk og hektisk på slutten.

Jeg får vente å se det an, så ta en tur til til legen etter noen uker hvis det ikke er blitt bedre.

Skrevet

Det med lappen skal jeg huske neste gang jeg drar til legen, det var lurt. Takk

Skrevet

Det er jo naturlig å være mer sliten etter andre fødsel, plutselig har du to barn å ta deg av.

Var iallefall sånn med meg.

Gå til legen en gang til å be om henvisning til fysioterapeut han burde jo også som sagt ta blodtrykket ditt.

Og ikke minst du trenger masse avlastning. Barseltiden er kjempe slitsom.

Du kan også ta en prat med helsesøster, de er der også for deg i denne perioden, ikke bare for å veie og måle barnet dit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...